Re: Bezzera BZ07PM i.c.m. Mahlkonig Vario
21Succes met je aankoop alvast en ik volg het topic met je ervaringen met je nieuwe setup
Na een week of 4 'spelen' met de BZ10 (en Mahlkonig Vario) kan ik niet anders zeggen dan dat ik geen seconde spijt heb van mijn aankoop. De Bezzera is een degelijke en zeer mooi afgewerkte machine. Je ziet dat o.a. aan de afwerking van de lekbak. De naden zijn overal van exact gelijke afmetingen, slimme constructie, etc. Ook qua gebruiksgemak ben ik zeer tevreden. Eigenlijk maakte ik een dag na aankoop al een prima espresso (voor mijn gevoel dan Waar ik wel erg aan moet wennen is hoe groot de impact is van het soort bonen dat je gebruikt. Ik heb o.a. supermarktkwaliteit Lavazza en SegaFredo geprobeerd, maar ook zeer vers gemalen blends van een lokale branderij en via online. Vooral de vers gebrande bonen houden naar mijn smaak een hoog zuurgehalte en de fijnafstemming om een goede doorloop (ongeveer 25 - 30 sec) te krijgen vergt veel oefenen (en dus bonen!).lekkerbakkiekoffie schreef:En hoe bevalt het nu?
Dat maakt echt alles uit he.Marweerd schreef:Waar ik wel erg aan moet wennen is hoe groot de impact is van het soort bonen dat je gebruikt.
Over tamping zou ik me niet erg druk maken. Laatste tijd doe ik het op vinger-kracht, heel licht, gaat prima.Marweerd schreef:nu eerst mijn tamping techniek helemaal onder de knie krijgen (altijd zelfde handeling) en wil dat liefst doen met steeds dezelfde bonen (hoef ik niet ook aan de maalgraad etc. te zitten).
Ben benieuwd hoe anderen ooit zijn begonnen...
Terug naar “Alles voor beginners”