Als iedereen z´n eigen stad of stadsdeel in beeld brengt krijg je met brokjes en beetjes een totaalbeeld van NL. Daarbij zou ik met de beschrijvingen alleen bijv. de 5 plekken opnemen die de moeite waard zijn, vergeleken met de rest van de plaatselijke horeca. Is ergens de koffie slechter dan gemiddeld, dan noem je de plek niet eens; zonde van je tijd om er woorden aan vuil te maken.
Zo maken velen de eerste internet-koffiegids van Nederland!
Dit zou wel eens de basis kunnen vormen van een Michelingids voor koffie-huizen.
Re: Waar drink je de beste koffie ?
22Het is net de vraag wat je doel is.
De ene aanpak geeft inderdaad een Michelin-idee van goede tenten in Nederland.
De andere aanpak geeft een idee van: Je bent in de buurt van... waar krijg je de beste koffie van de omgeving (ook al is die koffie wellicht slechts de op 10 na beste in een ander gebied)..
De ene aanpak geeft inderdaad een Michelin-idee van goede tenten in Nederland.
De andere aanpak geeft een idee van: Je bent in de buurt van... waar krijg je de beste koffie van de omgeving (ook al is die koffie wellicht slechts de op 10 na beste in een ander gebied)..
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
23wellicht eens kijken op http://www.zetespressoopdekaart.nl
een Laurentis initiatief dat een leuk platform kan zijn voor jullie favoriete zaken in Nederland!
resultaten zijn voor consumenten te zien op http://www.koffieopdekaart.nl
Jeroen
een Laurentis initiatief dat een leuk platform kan zijn voor jullie favoriete zaken in Nederland!
resultaten zijn voor consumenten te zien op http://www.koffieopdekaart.nl
Jeroen
24Het probleem met deze site is dat ondenemers zichzelf op de kaart kunnen zetten. Ik heb even een kijkje genomen en loop al snel aan tegen bedrijven waar zeker geen goede koffie te drinken valt.
misschien kunnen we een eigen kaart maken.
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]
25@joep
Het klopt dat de plaatselijke beoordelingen slechts relatief zijn. De koffiekwaliteit van de 5 beste/belangrijkste koffiehuizen in Veenendaal zal ongetwijfeld lager liggen dan de 5 beste in Utrecht.
Daar doe je niets aan.
Ik stel het me zo voor:
Een forumlid draagt 3 koffiehuizen uit zijn omgeving voor. Dus 3 zogenaamde ´recommandé´s.
Als iemand uit een andere plaats na een bezoek van een koffiehuis met ´recommande´ook een evaluatie toevoegd wordt het beeld wat evenwichtiger. Na bijv. 4 ´evaluaties´ kun je een aardige indruk krijgen. Zo´n koffiehuis krijgt dan een officiele ´score´.
De landelijk best gewaardeerde koffiehuizen krijgen bezoek van de ´koffie-keurmeesters´. Bijzonder leuk als bijv. Boot of zo dit zou doen. In het kader van AD koffietest, of zoiets. Dan krijgen we tenminste een testresultaat waar 40 of 50 tenten voldoende scoren, ipv 10 zoals nu.
Effe praktisch: 450 gemeente en 200 leden waarvan er misschien 20 mee willen doen.
Tja, dan gaat het niet hard, maar Nathalie heeft al een lijst van 25 ´recommandees´ verzameld. Dus daarop ´spuien´ kan geen kwaad. Zo staan de Blonde Pater en Gutenberg denk ik al errrgg hoog.
Het klopt dat de plaatselijke beoordelingen slechts relatief zijn. De koffiekwaliteit van de 5 beste/belangrijkste koffiehuizen in Veenendaal zal ongetwijfeld lager liggen dan de 5 beste in Utrecht.
Daar doe je niets aan.
Ik stel het me zo voor:
Een forumlid draagt 3 koffiehuizen uit zijn omgeving voor. Dus 3 zogenaamde ´recommandé´s.
Als iemand uit een andere plaats na een bezoek van een koffiehuis met ´recommande´ook een evaluatie toevoegd wordt het beeld wat evenwichtiger. Na bijv. 4 ´evaluaties´ kun je een aardige indruk krijgen. Zo´n koffiehuis krijgt dan een officiele ´score´.
De landelijk best gewaardeerde koffiehuizen krijgen bezoek van de ´koffie-keurmeesters´. Bijzonder leuk als bijv. Boot of zo dit zou doen. In het kader van AD koffietest, of zoiets. Dan krijgen we tenminste een testresultaat waar 40 of 50 tenten voldoende scoren, ipv 10 zoals nu.
Effe praktisch: 450 gemeente en 200 leden waarvan er misschien 20 mee willen doen.
Tja, dan gaat het niet hard, maar Nathalie heeft al een lijst van 25 ´recommandees´ verzameld. Dus daarop ´spuien´ kan geen kwaad. Zo staan de Blonde Pater en Gutenberg denk ik al errrgg hoog.
Er gaat niets boven morgen.
26karel schreef:Het probleem met deze site is dat ondenemers zichzelf op de kaart kunnen zetten. Ik heb even een kijkje genomen en loop al snel aan tegen bedrijven waar zeker geen goede koffie te drinken valt.
Hoi Karel,
Daar werd al aan gewerkt, zie viewtopic.php?f=29&t=421, misschien heb je daar wat aan?
Enne... tot zondag!
I've got a bad tamper...
27Dus Utrecht en Maasticht hebben fatsoenlijke koffie op de Uni?
Wat doe ik dan in godsnaam in Enschede, waar de gebouwen vol staan met Autobar apparaten . . . grrr
Wat doe ik dan in godsnaam in Enschede, waar de gebouwen vol staan met Autobar apparaten . . . grrr
Speedster | SuperJolly | et al.
28Dat ziet er toch best lekker uit...Aadje schreef:
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu
29Vooral voor mensen die van zeepsop houdenMartijn schreef:Dat ziet er toch best lekker uit...
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS
30Die pepsi was idd best lekker
Speedster | SuperJolly | et al.