Re: Een molen die bij een kilo bonen in de week past

22
Ja, en een Mazzer Mini E kost 600 euro. MarcoVenezia had het over een Mini E. Bij de Mini moet je je maalschijfhouder aanpassen om er SJ schijven in te stoppen, en dan is je garantie weg. De garantie op je Mini E is trouwens ook weg als je er SJ schijven in hangt.

De Quamar M80E kost 470, is electronisch, heeft soortgelijke schijven als de SJ en is ook electronisch. Wat mij terug brengt bij mijn punt dat Mazzer mooi is, maar dat je voor thuisgebruik vaak een ander merk beter geschikt is.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

23
...maar dat je voor thuisgebruik vaak een ander merk beter geschikt is.
Dat gaat mij wel erg ver. Je zou kunnen zeggen dat je voor minder geld dan je kwijt bent voor een Mazzer, een gelijkwaardig maalresultaat kunt krijgen. Dus als je voor thuisgebruik geld wil besparen kan je kijken naar andere merken. Die zijn niet beter geschikt, maar gewoon iets goedkoper.

Maar als geld nu niet de kwestie is? Gezien hun bouwkwaliteit kan je stellen dat Mazzers nog steeds waar voor hun geld bieden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

24
Maar het probleem is juist dat er voor een Mazzer een goedkopere maler is het hetzelfde maalresultaat, of een even dure maler met beter maalresultaat.

Als geld geen kwestie is, dan kom je nog steeds vaak niet uit op een Mazzer. Als geld geen kwestie is, dan koop je een koffiemaler met heel grote maalschijven. Dosered plat kom je dan uit op een Super Caimano want die doser is fijn, electronisch plat lijkt me een Major het meest geschikt, dosered conisch een K10, electronisch conisch een Elektra Nino. De Robur heeft veel te veel retentie.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit

27
MarcoVenezia schreef:Mazzer Mini E heb je gewoon voor 500
Gaan we het zo spelen? I'm game.

Nietus!
cremalover schreef:Ik vind de mazzer dosers top.Een en al degelijkheid.Niet te slopen.Ze knoeien weinig en zijn volledig van aluminium gemaakt.
Ze zijn inderdaad degelijk. Maar ellendig als je ze uit elkaar wil halen, en zo schoon zijn ze ook niet.
Je zal nooit iets negatiefs vinden over anfim dosers. Anfim dosers zijn fijn en vegen schoon zonder modificaties.
http://prima-coffee.com/blog/barista-re ... caimano-20
http://godshot.blogspot.nl/2010/08/anfi ... robur.html
Er zijn zelfs mensen die de moeite doen om een Anfim doser op een Robur te schroeven
http://www.fivesenses.com.au/blog/2008/ ... he-anfobur
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit

30
Je kan ook gewoon melden waar je in NL een MiniE kan kopen voor 500. Via webshops heb ik het ding niet goedkoper gevonden dan ~600. 600 bij specialtycoffee.nl (ESW), en 570 via italiankitchenaids.com, dat is rechtstreeks uit Italie, maar dan moet er nog shippen bij, en dan kom je ook op die ~600 uit.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Lees dit