Re: Back to Basics

21
cremalover schreef:Waarom heb je eigenlijk een nieuwe gekocht?Een uit 1980 of zo in perfecte staat koop je voor 800 a 900 e.Zitten er nog andere vernieuwingen behalve het metertje op?
Ik vind deze gewoon schitterend en is de bedoeling dat ik nu klaar ben. Het is zeker niet de bedoeling om hem nog te verkopen, dat zou gewoon zonde van het geld zijn. Gezien ze zo lang mee gaan zie ik het als een aankoop voor het leven en dan wil ik wel een nieuwe. Gewoon een gevoel en niet goed uit te leggen. En de nieuwere zo'n stabieler in temperatuur.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

22
Erik82 schreef:
cremalover schreef:Waarom heb je eigenlijk een nieuwe gekocht?Een uit 1980 of zo in perfecte staat koop je voor 800 a 900 e.Zitten er nog andere vernieuwingen behalve het metertje op?
Ik vind deze gewoon schitterend en is de bedoeling dat ik nu klaar ben. Het is zeker niet de bedoeling om hem nog te verkopen, dat zou gewoon zonde van het geld zijn. Gezien ze zo lang mee gaan zie ik het als een aankoop voor het leven en dan wil ik wel een nieuwe. Gewoon een gevoel en niet goed uit te leggen. En de nieuwere zo'n stabieler in temperatuur.
Dat bedoel ik.Wat hebben ze gedaan om hem stabieler te maken?

23
Dat vraag ik me ook af maar heb het al op meerdere plekken gelezen/gehoord en dan ook van mensen die een oude en nieuwe cremina hebben. Wellicht het gebruik van de materialen. Heeft hier de hele dag aangestaan en geen krimp gegeven. Elke keer goed.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

24
De laatste tijd veel met slowcoffee bezig wat me erg bevalt. Vanmiddag na een tip van Bobbee een Aeropress aan de verzameling toegevoegd voor weinig. Kwam er net achter dat de verzameling spulletjes behoorlijk aan het groeien is dus tijd voor een foto. De Bialetti Mokapot staat er alleen niet op.

Afbeelding

25
Erik82 schreef:Ik hou me aanbevolen als testpersoon voor de Strega.
Toch weer terug naar de Strega?
Waarom en wat heb je met de cremina gedaan?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

26
Ah, dan ben ik niet de enige die in verwarring is. Heb je nu een Strega staan, of een Cremina. Of beide?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

27
Cremina is een lang verhaal. Die is de deur uit en er staat nu inderdaad weer een Strega. Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

28
Ondanks het lange verhaal, ben ik wel zeer geïnteresseerd. :)
Vooral omdat je initieel zo enthousiast was, lijkt het me interessant om je ervaringen/overwegingen tot de switch terug te horen.
Dus mocht je er een keer tijd voor hebben... ;)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

29
R&B schreef:Ondanks het lange verhaal, ben ik wel zeer geïnteresseerd. :)
Vooral omdat je initieel zo enthousiast was, lijkt het me interessant om je ervaringen/overwegingen tot de switch terug te horen.
Dus mocht je er een keer tijd voor hebben... ;)
Ja, ik ook; vertel Erik :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.