the coffeeboy schreef:@ bobbee de nieuwste generatie halfautomaten zitten er ook veel elektronica rancilio, faema , cimbali
Ik heb hier over goed ingestelde machines kijk eens naar de tijd hoeveelheid doorloop en die molen hoor dat hij veel te grof loopt
Ik heb ook een paar videos op Youtube zitten kijken, maar die zijn dus allemaal verkeerd afgesteld?
Als de eigenaar dan elke keer zelf zijn machine goed moet gaan afstellen, dan schiet je er ook niks mee op, kun je beter leren hoe je goed koffie kunt maken met een half automaat.
Overigens heb ik nog nooit een bak uit een automaat gehad die een handgemaakte espresso kon benaderen, het valt me dan ook altijd tegen in vergelijking. Als je deze apparaten verkoopt of er mee werkt, dan zul je er al snel alleen maar positief over kunnen zijn denk ik, maar ik vraag mij af of je wel eens echt een goede handgemaakte espresso hebt gedronken. Je mag er positief over zijn natuurlijk, maar het stellen dat het net zo goed is als een halfautomaat op een forum voor liefhebbers
![Lachend :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
.