Re: Schaerer coffee art plus

23
In professionele machines zet meestal standaard een rotatiepomp de foto die het verschil moet aantonen tussen een cimbali of een "volautomaat" ik spreek over professionele volautomaten geen krups of bosch of dilonghi niet die je in de mediamarkt kan aanschaffen

Ik ben zot van halfautomaten en heb er al veel door men handen gehad , maar de laatste tijd ben ik even zotter van volautomaten de technologie is soms erg verschillend waardoor je technisch vermogen erop vooruit gaat

Ik ga wel akkoord dat volautomaten gevoeliger zijn aan storingen in vergelijking met groepen , en een echte barista met een groep hebben daar kan hij of zij zijn skills op uitwerken experimenteren met looptijden malingen temperatuur enzo....

25
Nee, dat is gewoon lachwekkend?! Daar moet wat mis zijn gegaan met de bonen,.... een jaar over tijd ofzo. Of helemaal verkeerd afgesteld.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

28
the coffeeboy schreef:@ bobbee de nieuwste generatie halfautomaten zitten er ook veel elektronica rancilio, faema , cimbali

Ik heb hier over goed ingestelde machines kijk eens naar de tijd hoeveelheid doorloop en die molen hoor dat hij veel te grof loopt
Ik heb ook een paar videos op Youtube zitten kijken, maar die zijn dus allemaal verkeerd afgesteld?

Als de eigenaar dan elke keer zelf zijn machine goed moet gaan afstellen, dan schiet je er ook niks mee op, kun je beter leren hoe je goed koffie kunt maken met een half automaat.

Overigens heb ik nog nooit een bak uit een automaat gehad die een handgemaakte espresso kon benaderen, het valt me dan ook altijd tegen in vergelijking. Als je deze apparaten verkoopt of er mee werkt, dan zul je er al snel alleen maar positief over kunnen zijn denk ik, maar ik vraag mij af of je wel eens echt een goede handgemaakte espresso hebt gedronken. Je mag er positief over zijn natuurlijk, maar het stellen dat het net zo goed is als een halfautomaat op een forum voor liefhebbers :lol: .
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

Re: Schaerer coffee art plus, net zo goed als een semi-autom

29
Ik vermoed dat een hele goeie volautomaat het uitstekend kan opnemen tegen de meeste niet-barista's die in café's aanknoeien met slecht schoongemaakte halfautomaten en dat vooral de melk er beter uitkomt dan bij cafe's waar ze een vieze stoomspuit met witte baardkoek in een lauwe kan melk zetten.

Dan moet hij wel heel goed zijn afgesteld en dagelijks worden nagekeken en bijgesteld, denk ik.

Als dit je concurrent is met zijn halfautomaat:

Afbeelding

Dan kun je daar met een perfect onderhouden volautomaat goed overheen...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino