Re: Hotelkamerkoffie / espresso op vakantie

26
Zo makkelijk kunnen maar dan is een deel van de pret van de reis, het veel alleen zijn in mijn hutje, een beetje verloren tussen het gedruis, want zo'n road crew moet eten, drinken, rumoer maken, stampij, de steigerbouwers zijn vaak reuze gave kerels maar halen ook allerlei kattekwaad uit en voor je het weet is het en soort Woodstock, dat is op zichzelf ook gen probleem maar ik heb geen zin in de jarenlange strijd over de beeldrechten, de mythevorming, de verering zou me ook op den duur tegen gaan staan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Hotelkamerkoffie / espresso op vakantie

28
Vanmiddag gaf ik op de conferentie een presentatie over koffie, waarbij naast mij twee makkers met de La Pavoni's en de E8 op twee aan elkaar geschoven tafeltjes tegelijkertijd volcontinu espresso's stonden te maken voor de mensen in de zaal. Een jongen zorgde voor het ophalen van de kopjes en het afspoelen ervan en van de filterbakjes. Ik begon een half uur voor ik aan mijn lezing begon er al mee en na mijn presentatie gingen de twee makkers nog een half uurtje door en zo had iedereen die het wilde uiteindelijk minimaal een espresso op. De 4 seconden die het duurde met de E8 om 12.5g te malen was geen enkel beletsel. Dus daar hoeft de R120 niet voor mee, als ik zoiets nog eens zou willen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino