Re: Espresso Strietman, een bezoekje

24
Ha, weer zo'n fantastisch filmpje! Mooie muziek ook. Ik moet zeggen dat de crema me nogal donker (beetje verband?) overkomt, klopt dat?
Het is vanzelfsprekend ook wel interessant om van je te horen hoe de koffie smaakt...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

25
Ik vond de crema er ook wat donkerder uitzien op het scherm van de camera dan in het echt op hetzelfde moment, maar het hinderde me niet.

De koffie smaakte erg goed, niet het eerste kopje dat ik zette (liep te langzaam, te fijn gemalen op 12g), het tweede was beter maar liep te snel door en het derde zette ik met dezelfde maling maar 13.5g en dat zag er super uit en smaakte uitstekend.

Als je langskomt kun je het zelf even proberen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

28
Vanaf het begin dat ik die nokken aan het PF zag vond ik het al een vreemde oplossing en nu met die wat gedetailleerdere foto's is dat nog versterkt, een beetje met je vingers tussen die nokken de boel bij elkaar vegen is niet echt makkelijk, is toch gek dat die Italianen dat niet doen. :mrgreen:

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

30
fransg schreef:Ik doe het ook helemaal niet zo. Ik vul het filterbakje, tamp en laat het dan in de PF zakken, zo makkelijk als wat.

Voor een barista die het anders gewend is, is het even overschakelen.
We willen toch allemaal zo min mogelijk verstoring na het tampen en dan zie ik regelmatig op JouwTuup dat ze die bakjes erin Klikken. :( :?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.