Re: ik kan er niks van

22
exact. een aardig deel van mijn brandingen is met opzet niet optimaal, juist om meer te leren. bij rohkaffeebohnen stond voor een dp daterra om tot net voor fc te gaan en bitte nicht langer. dat proberen we natuurlijk dan een keertje wel even uit, en dan proeven wat het gevolg is. uiteraard had klaus gelijk maar nu heb ik wel geleerd hoe dat zat, en dat is dan wel weer de lol van de hobby. en nog wel in aanvulling, mijn beste brandingen zijn niet zo goed als de absolute top die ik heb geproefd, maar ik vind mijn goede brandingen wel beter dan een stevig deel van wat ik van aardig wat specialtybranders heb geproefd. conclusie: goed op weg en nog veel te leren, precies de juiste combi voor een leuke hobby :geek:
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)

23
R&B schreef:
bobbee schreef: Je moet niet alles zo zwart-wit zien na 1 zo'n bericht.
Ik zie niks zwart-wit, ik zie de berichten van Cremalover, FransG, Erik82, kabouter en NielsB die aangeven dat ze gebrande bonen van bekende (goede) branders beter vinden dan hun eigen brandsels (naast "uitgekeken op de gene", "gene staat stof te vangen in de trapkast").

Wel weer een verfrissend geluid. :)

Tuurlijk is het ook wel leuk om zelf te branden, ik vind dat ik heel aardige resultaten behaal met m'n popcornbrander. ;)
Bij mij speelt er ook een factor luiheid mee, wetende dat er mensen professioneel mee bezig zijn om het beste uit een boontje te halen. zoveel tijd en moeite besteed ik niet aan branden. Maar ik doe m niet weg hoor, de Gene. Ik koop wel weer 's een zakkie groen!
Micra&Ultra

24
fransg schreef:En ik laat mijn bonen als ik zelf tevreden ben weer proeven bij de mannen van Trakteren. Die vonden vandaag mijn Geisha-branding uitstekend.
Ik heb 'm vandaag kunnen proeven (laatste beetje, lucky me), hij was erg lekker inderdaad! Ik proefde 'blind'; ik dacht eerst aan een unwashed Afrikaan (niet Ethiopie, maar een Kenia o.i.d.), gezien de complexe smaak met een redelijk zuurtje.

25
Wat leuk!!

Ik ben nu een paar weken in Sydney, maar wel met vijf zakjes goeie bonen die ik meenam, en een Rocket van KAFKO onder handbereik dus ik zit goed!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

26
Dat je dan nog zin en tijd hebt om Koffiepraat op te zoeken! Dan moet je ons toch best leuk vinden, of Sidney is geen klap aan, maar dat laatste geloof ik niet. :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

27
Sydney op zichzelf boeit me ook niet, ik ben hier om mijn dochter en haar familie op te zoeken, te spelen met mijn kleinzoon, maar net als de vorige keren hier heb ik geen enkel verlangen het land te zien, al die drukte hoeft niet.

Ik heb bij de overstap in Maleisië een lekker koffie & chocolade product gekocht, gebrande koffiebonen in een dikke laag pure chocolade:

Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

28
fransg schreef:Wat leuk!!

Ik ben nu een paar weken in Sydney, maar wel met vijf zakjes goeie bonen die ik meenam, en een Rocket van KAFKO onder handbereik dus ik zit goed!
Ghehehe, toch niet die Geisha? Met een Rocket van Kafko 'down under' (dat moet ook nogal wat gekost hebben, zo'n ding daar te krijgen)? :lol: Je doet geen enkele concessie op het gebied van koffie als je reist :)

29
Bobby heeft drie jaar geleden zijn Rocket meegenomen van Peter, als handbagage (!) het vliegtuig in ;-)

Ja, ook de Geisha mee, en unwashed Ethiopië van Trakteren, en een pakje uit Hongarije van de man die de "NAKED" portfilters maakt en nog wat zelfgebreide soorten. Ook het Acaia weegschaaltje mee, en extra doucheschermen en filterbakjes en twee rubbers voor aan het douchescherm zodat ik wat kon servicen aan e machine.

Mooi buurtje hier. Hier twee korte clips met m'n dochter en haar zoontje:

30
Ik vind het daar toch niet verkeerd uitzien hoor! Ziet er toch ook niet erg druk uit.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder