Re: oei oei wat is het moeilijk kiezen - espresso apparaat

25
Snelfilter gaat compleet wardeloos worden met de m2m, dan kun je beter de bezzera bb005 kopen als je hem ook voor slow wilt gebruiken. Platte schijven voor espresso zijn per definitie waardeloos voor slow. Conische schijven zijn dan stukken beter. Voor espresso gaat de bezzera ook stukken beter presteren dan de macap.

Dat gedeelte van standen snap ik ook niet. Waarschijnlijk een verkooppratje. Elke maler is te verstellen en dat moet ook wel want elke boon heeft een andere maalgraad nodig.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: oei oei wat is het moeilijk kiezen - espresso apparaat

30
cremalover schreef:Wat een ellende dat rok gedoe.
Eerst malen met een handmalertje,dan melk koken en opschuimen met zon handmelkopklopdingetje,dan water koken en de koffiemaker vullen met water,dan de koffie erdoor persen met als resultaat een matig bakkie. :?
:mrgreen: , niet zo negatief, ik heb 2 van die dingen en vindt het helemaal g e w e l d i g!

Ik kook het water op een gasstelletje en heb er gelijk een kleiner pannetje instaan voor de melk. A.B.M.
die melk wordt niet te heet, en dan met het schuimkloppertje even prutsen, geschuimde melk in het kopje dan zet ik daarop de koffie, Voila, het is in elk geval een stuk lekkerder dan al die zooi die je onderweg kan kopen en niet te zuipen is, om je rot te ergeren en op deze manier heb je ook even een rusttijd ingebouwd. 8-)

Ik zet meestal de Transporter ergens tussen de vrachtwagens in en heb dan gelijk bekijks. :)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.