Toen ik uit m'n werk kwam heb ik de machine aangezet. De postbode had o.a. een blindfilter en cafiza gebracht. Dus 3 gram poeder in mijn blindfilter gedaan en 5 keer een backflush gedaan, daarna blindfilter gereinigd en nog 5 keer een backflush gedaan met alleen water.
Daarna geprobeerd de temperatuur te meten door de thermometer tegen de kop aan te houden, maar dat werkte voor geen meter. Kopje goed voorverwarmd, leeggegooid, thermometer erin en de lever overgehaald. Kopje vol met water laten lopen, thermometer gaf ruim 90°C aan.
Twee kopjes warm gemaakt, koffie gemalen, portafilter gevuld, tamper erop en shotjes zetten.
De tamper is 57 mm, voor het mooie dus te klein voor m'n huidige portafilter, werkt niet prettig.
Shotjes lijken nergens naar en nog steeds lauw, mijn E61-avontuur is nog niet wat ik ervan gehoopt had...
Zo makkelijk als ik shotjes zette met m'n vorige toestel, zo slecht gaat het nu.
Eerlijk gezegd word ik er een klein beetje verdrietig van. En dan druk ik me nog voorzichtig uit
![Knipoog ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)