Re: Hulp bij eerste machine

21
Budget was eigenlijk 1000 euro voor een machine en maler. Maar ik kwam er al snel achter dat een mooie HX en maler al snel richting de 1500 gaat. Dus dan ga je stukje bij beetje iets hoger.

De machine hoeft ook weer niet de absolute top te zijn, maar wel absoluut een hoogwaardige hx waar je een knappe espresso mee kunt zetten. En ook vooral een leuke machine om ieder keer weer met een lach aan de slag te gaan.

22
Ok, maar dan kun je heel goed een Rocket Cellini bij kafko kopen en een 2e hands horeca maler op marktplaats. Voor 150 a 280 euro moet dat makkelijk lukken.
Dan heb je wel een nieuwe machine die je heel goed gaat bevallen en met een ontkalkingszak in het reservoir ga je daar heel lang plezier van hebben...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

24
JHM schreef:Dank voor de aanvulling HanR. Terechte opmerking alert te zijn. Ik kreeg overigens een mail van marktplaats dat de verkoper zich mogelijk in het buitenland bevind met het advies alert te zijn.
Ik heb de link ook even geopend en ik zie dat het apparaat (volgens de advertentie) in Alphen staat. Dit ligt tussen Gilze, Chaam en Baarle Nassau in. Dus goed kans dat de eigenaar inderdaad in België woont of werkt, (of zich op moment van plaatsing in België bevond). Dat hoeft in dit geval dus niets te betekenen.
Zomertijd, Wintertijd, 't is altijd Koffietijd...

26
bobbee schreef:Ok, maar dan kun je heel goed een Rocket Cellini bij kafko kopen en een 2e hands horeca maler op marktplaats. Voor 150 a 280 euro moet dat makkelijk lukken.
Dan heb je wel een nieuwe machine die je heel goed gaat bevallen en met een ontkalkingszak in het reservoir ga je daar heel lang plezier van hebben...
De Rocket lijkt nu favoriet. Ik ga mij daar eerst goed over inlezen, er is vandaag een hoop nieuwe informatie om me af gekomen :mrgreen: .

27
Ballie schreef: tussen Gilze, Chaam en Baarle Nassau in. Dus goed kans dat de eigenaar inderdaad in België woont of werkt, (of zich op moment van plaatsing in België bevond). Dat hoeft in dit geval dus niets te betekenen.
Voorlopig heeft de verkoper nog niet gereageerd, dus even afwachten. Maar voor deze prijs zal hij vast een mailbox vol geïnteresseerden hebben.