Re: Kinu M47! Is dit de manuele koffiemaler die je moet hebben ?

22
In mijn review gaf ik aan dat ik nog zou laten weten hoe de Kinu het doet voor filter koffie. Ik ben er echt erg blij mee, afgelopen dagen iedere dag 2 filter koffie's gemaakt van 2 verschillende soorten die ik via het Bocca abonnement iedere maand ontvang. Dit keer was het een Kaapverdische boon en een Ethiopische sidamo. Ik kan de smaak goed sturen door wat meer of minder te doseren en dan de maalgraad aanpassen. Met de Kaapverdische boon was het in het beginwat zoeken en met de Ethiopische boon eigenlijk iedere keer heerlijk. Vervolgens kan heel fijn de smaakomschrijving van de verpakking eruit halen! Ik heb bijvoorbeeld nu vanavond de sidamo wat hoger naar 21 gram gedoseerd, wat grover gemalen, bloomen en daarna rustig in 1 teug naar 300 ml opgeschonken. Hij was doorgelopen in ~2:30 wat resulteerde in de exacte smaak omschrijving van de verpakking. Erg juicy, medium body en steenvrucht wat ik ervaar als zoet, perzik/wijn-achtig koffiesap. Echt heel erg lekker en bijzonder!

Afbeelding

De maler is echt ontzettend goed en ik kan hem nog steeds iedereen aanraden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

27
Ja, ik heb hem nog niet zolang hoor. Dacht eerst dat ik de app niet zou gaan gebruiken maar ik merk dat ik door het invullen van de variabelen me bewust wordt van wat ik heb gedaan en kan aanpassen voor een ander resultaat. Ook maak je een leuk log aan. Dat maakt het leuk. De app mist nog wel wat dingen en is niet echt intuïtief maar goed, misschien gaan ze er nog mee aan de slag.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

30
Ja die Helor is prima. Maar als ik mocht kiezen dan wist ik het wel...

De M68 heeft een introductieprijs van 599 euro + 10 euro verzend. Natuurlijk best veel geld maar denk niet dat je een maler met motor voor dat geld koopt met dezelfde maalkwaliteit. En als hij echt zo licht draait als beloofd...

...laat het binnenkort horen. Mijn malers komen als het goed is voor het weekend binnen ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs