De tidaka CB1 is ook echt niet stil...
Mss in DB's niet maar het is erg langzaam en ik vond dat wel rustig en prettig.
Naast decibellen geldt ook het indringende karakter van het geluid.
De vorige Ceado 37S heeft gewoon weinig klonten en dat sproeien heb ik nooit gehad na inlopen.
Er weinig retentie. Erg vlot.
Altijd zeer goede bonen gebruiken. Er is op het net een foute mythe in omloop en die weerspreek ik dus maar weer.
Het mooie is ook dat je kan schoonmaken zonder de verstelling aan te passen.
(Behalve als je precies met de hendel boven een schroef zit)
Gr Erik
Re: Goed maar vooral zo stil mogelijk
22Ik zou zeggen fijn dat hij zo goed draait bij jou. Ik geloof niet dat het een mythe is. Er zijn op Kaffeenetz toch wel opvallend veel mensen die gedoe hebben gehad met die Ceado. Geen grote issues. Maar het feit dat er diverse mod's in omloop zijn zegt wel wat.ErikW schreef: ma 01 jan 2018, 20:21De vorige Ceado 37S heeft gewoon weinig klonten en dat sproeien heb ik nooit gehad na inlopen.
Er weinig retentie. Erg vlot.
Altijd zeer goede bonen gebruiken. Er is op het net een foute mythe in omloop en die weerspreek ik dus maar weer.
Overigens zijn er bij veel GOD malers problemen met de uitloop. Zo zijn er veel berichten van MK ProM malers die net als de Atom v1 last hadden van verstopping. De ProM en Atom v1 die ik heb gehad deden het prima maar dat wil niet zeggen dat er mensen zijn geweest met problemen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
23Waarom niet beginnen met SSP schijven in de Mini. Scheelt weer veel tijd en geweldig maalsel gelijk aan K30. En dat voor maar iets van 200 euro. Als je dan in 8s zo'n 18gr maalt gaat het al beter.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
24Dank voor je aanbod, wellicht kom ik wel een kop espresso halen en even luisteren. Deventer - Hhwaard is echter niet ff zomaar een stukkieRoelemans schreef: ma 01 jan 2018, 15:44 Ik heb sinds kort een atom staan en vind hem bijzonder weinig geluid maken.
Nu ben ik nog beginner maar van wat ik mij heb laten vertellen is dit zeker een goede maler en ik ben er ook erg tevreden over. Maar of hij beter is dan die je nu hebt weet ik zo niet. Je mag hem komen beluisteren in omgeving Deventer. Of je kijkt op YouTube filmpjes waarbij je jou maler met een andere vergelijken om je te oriënteren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way
25Precies! Die suggestie had ik ook gedaan. Hele zinvolle upgrade. Sneller, beter en qua kosten te overzien.Erik82 schreef: ma 01 jan 2018, 22:23 Waarom niet beginnen met SSP schijven in de Mini. Scheelt weer veel tijd en geweldig maalsel gelijk aan K30. En dat voor maar iets van 200 euro. Als je dan in 8s zo'n 18gr maalt gaat het al beter.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
26Als je de takke-herrie van een Mazzer mini of SJ eenmaal beu bent denk ik dat er weinig is dat ervoor kan zorgen dat hij in je huis blijft hoor, met zo'n ding krijg je zelfs de buren wakker als je morgens koffie zet.
27De Olympus maakte ook een behoorlijke herrie maar voor 3.5s vond ik dat niet erg. Kan me niet herinneren dat de Mazzers meer lawaai maakte dan bijvoorbeeld een Olympus (of de meeste andere titan-grinders). Ik zie het dan ook meer als het beperken van de maaltijd en niet zozeer van het volume.
Tijdens het malen met een K30 of Atom zul je ook geen fijn gesprek kunnen voeren omdat ze relatief stil zijn maar echt stil is iets compleet anders.
Tijdens het malen met een K30 of Atom zul je ook geen fijn gesprek kunnen voeren omdat ze relatief stil zijn maar echt stil is iets compleet anders.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
28Met de Atom kun je wel een normaal gesprek voeren. Je hoort bijna alleen de boontjes...
Maar die paar seconden niet praten is geen issue. Ik vind koffie zetten een zen momentje en wil dan juist niet praten
Maar die paar seconden niet praten is geen issue. Ik vind koffie zetten een zen momentje en wil dan juist niet praten
29Jawel, de atom is echt zo ontzettend stil 🤫 dat zal je verbazen wanneer je het in het echt hoort. Een youtube filmpje geeft niet het juiste volume weer omdat de middentonen worden versterkt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
30Al deze kennis zou mooi zijn in een "Welke printer zal ik eens nemen?" berichtje bovenin het beginners-topic.
Dan kan ik vrienden die me zo'n vraag stellen die link sturen en hen daarmee meteen goed op weg helpen met de actuele gegevens.
De vraag "welke maler?" komt namelijk erg vaak voorbij en het hangt er dan net vanaf wie er de moeite neemt te reageren.
Zou Erik82 zoiets bijvoorbeeld kunnen samenvatten? Die is volgens mij het beste op de hoogte van ons allemaal, hij weet het naadje van de kous en kan een beginner de kortste weg wijzen naar het neusje van de zalm voor elke beurs.
Dan kan ik vrienden die me zo'n vraag stellen die link sturen en hen daarmee meteen goed op weg helpen met de actuele gegevens.
De vraag "welke maler?" komt namelijk erg vaak voorbij en het hangt er dan net vanaf wie er de moeite neemt te reageren.
Zou Erik82 zoiets bijvoorbeeld kunnen samenvatten? Die is volgens mij het beste op de hoogte van ons allemaal, hij weet het naadje van de kous en kan een beginner de kortste weg wijzen naar het neusje van de zalm voor elke beurs.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino