Bas, misschien zie ik je nog wel even
Was gezellig TY
Ik vond het wel weer de moeite waard vandaag. Maar ook wel weer veel van hetzelfde. Op een enkele plek echt goede koffie (vooral een fantastische koffie bij Yakup) maar ook erg veel vooral matige koffie om eerlijk te zijn. (Of zou dat komen omdat je de lat elk jaar ongemerkt hoger legt?)
Even gespeeld met die nieuwe LM. Tsja weet niet wat ik er van moet denken. Opmerkelijke groep en anders dan anders. Door de niet al te lekkere koffie kon ik het potentieel helaas niet proeven. Maar twee hendel tegelijk naar onder brengen (gaat vrij licht) en er op het einde van de preinfusie eentje loslaten (de kleinste) voelde op de een of andere manier onlogisch. Het PPIC systeem van KvdW kon me eigenlijk meer bekoren. Dat kan ik helaas niet zeggen over de gewassen Kongo die de sympathieke barista er uit wist te toveren...bewijst maar weer dat op zich geen slechte koffie i.c.m. top apparatuur zoals deze KvdW plus EK43 niet automatisch een goede espresso oplevert. O ja nog een heel erg lekkere Yirgacheffe natural gedronken uit de Hario. Van Kafe Francin uit Praag. Zalig.
Al met al een leuk dagje Amsterdam. Gratis parkeren op Noord, pondje over het Ij en stukje wandelen door het park was een goed idee van Peter de Goede. Gaf meteen een beetje vakantie gevoel. Zeker met dat bijna lente weer

Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs