Re: duo boiler of warmtewisselaar

21
bvds schreef: zo 14 apr 2019, 13:17
Dat hele pressure profiling is volgens mij ook zo'n mythe
Dat is nu juist GEEN mythe!

Het verschil tussen een normale pompmachine en een lever is significant. Zoals Pti al aangaf kun je met pressure of flow controle dus een lever shot nabootsen.
Zie mijn tekst. ;)
"Er zijn absoluut verschillen tussen hevel en pomp espressos.Die proef ik.De rest niet ".

22
fransg schreef: zo 14 apr 2019, 13:20
Pti schreef: zo 14 apr 2019, 12:54 Maar laten we de kersverse OP met een minimaal budget alsjeblieft niet zo diep het konijnenhol in trekken.
Mooi gezegd en daarom ben ik het er ook mede eens.

Excellente bonen kopen, een redelijk goeie (maar niet idiote) maler, een leuke machine en gaan met die banaan. Indien men talent en geld heeft voor het eeuwige upgrade virus kan men dan nog jarenlang voort met nieuw spul aanschaffen, en indien men een temperament heeft dat neigt naar tevredenheid dan leeft men nog lang en gelukkig.
Dat was de opzet van mijn post aangaande pressureprofiling.

24
Stel nu dat het allemaal niet je hobby is. Single dosing is nog steeds voor koffiegekkies.
Wat mij betreft is de maler bepalend voor het gemak. Wat voor machine daar achteraan komt?
Ik heb wel mijn voorkeuren. Natuurlijk zijn de bonen dan weer bepalend, maar het is mijn nog nooit gelukt met een kleine lever een ondrinkbaar espresso te trekken. Met een pomp machine wel.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk