Re: Het grote broodbaktopic

2062
Ik ben niet zo van het met de hand kneden. Ik ben erg benieuwd naar wat deze kneedmachine doet. Wordt veel gebruikt door Franse bakkers en ook voor napoletaanse stijl pizza. Minimale hoeveelheid is 1300 gram meel en/of 4kg max.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

2063
Die of eigenlijk de originele variant daarvan heb ik al geruime tijd, persoonlijk vindt ik deze manier beter dan een spiraalkneder, zorg wel voor voldoende lange rust tijden, ook de kneed tijden zijn langer, je krijgt een wonderlijk mooi en elastisch deeg, lijkt wat waterig in het begin maar wordt rap beter.

Het merk is Soupart zoals ook van m'n broodoven, ik heb alleen het vermoeden dat die van de mixer een origineel ander merk is.

Je gaat blij worden van de Santos!
Afbeelding
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

2064
Ik wist idd dat jij er 1 had van soupart! Ik lees her en der dat de machine van santos in 10 minuten het deeg klaar heeft. Ik doe nu eerst even alles mixen en dan 20 minuten autolyse, daarna doorkneden en fermenteren met stretch and fold tussendoor wanneer ik wil.
Ik heb nu de bosch universal plus dus daar kan ik hem mee vergelijken. Ben benieuwd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

2065
bobbee schreef:Ik wist idd dat jij er 1 had van soupart! Ik lees her en der dat de machine van santos in 10 minuten het deeg klaar heeft. Ik doe nu eerst even alles mixen en dan 20 minuten autolyse, daarna doorkneden en fermenteren met stretch and fold tussendoor wanneer ik wil.
Ik heb nu de bosch universal plus dus daar kan ik hem mee vergelijken. Ben benieuwd.
Ik zou ook graag willen weten over de geluidsproductie, met de Soupart ga je echt even buitenspelen!

Misschien dan toch een Santis scoren voor rond de 250 soms voor minder.
Afbeelding

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.