Re: gespot

2165
Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom iemand iets weg doet, dat ik gestopt ben om me daar druk over te maken. Soms is het een beetje verdacht, maar kan me in dit geval goed voorstellen dat de plannen iets groter waren dan de beschikbare tijd/ruimte/kennis/handel.

Zie dat dit inderdaad de 'simpelere' versie is. Die van Frans ondersteunt ook kleinere batches en heeft wat additionele features wat hem leuker maakt om mee te experimenteren. 2kg is voor thuisgebruik vrij veel, zeker als je ook nog wilt oefenen. Voor een (winstgevend) bedrijf daarentegen is het weer te klein.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

2166
Een poos gelee was ik in Duitsland bij een koffiebranders-meeting en daar had men ook een batterij Solars staan voor cursisten. Degelijke locomotiefjes waar je als je simpel productie wil draaien een paar van naast elkaar volcontinu kunt laten werken.
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... ulate.html

De FZ94 is tot 2.4KG aangeprezen maar ik vind 1.5-1.7kg het beste te doen. Ga je back-to-back branden dan kun je na de eerste batch best een grotere hoeveelheid verwerken in de dan flink doorgewarmde machine, maar dan heb ik teveel opbrengst. Ik brand om de dag of om de twee dagen en dan heb ik bijna altijd wel 2x 1kg liggen die kortgeleden zijn gebrand. Super vers voor wie dat wil of al even gerust voor wie daar een voorkeur voor heeft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2167
fransg schreef:Een poos gelee was ik in Duitsland bij een koffiebranders-meeting en daar had men ook een batterij Solars staan voor cursisten. Degelijke locomotiefjes waar je als je simpel productie wil draaien een paar van naast elkaar volcontinu kunt laten werken.
coffee-consulate-meeting02-L1050245-10-maart-2017.jpg
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... ulate.html

De FZ94 is tot 2.4KG aangeprezen maar ik vind 1.5-1.7kg het beste te doen. Ga je back-to-back branden dan kun je na de eerste batch best een grotere hoeveelheid verwerken in de dan flink doorgewarmde machine, maar dan heb ik teveel opbrengst. Ik brand om de dag of om de twee dagen en dan heb ik bijna altijd wel 2x 1kg liggen die kortgeleden zijn gebrand. Super vers voor wie dat wil of al even gerust voor wie daar een voorkeur voor heeft.
Die had ik gemist. Die ene man had een speciale blauwe zonnebril om int vuur te kijken. Leuk verslag van zo'n meeting en heb ook hierdoor een "wat weet ik toch weinig" gevoel, maar lees die blogs daarom misschien wel zo graag.

Afbeelding