Re: gespot

2171
ArjenT5R schreef:
bobbee schreef:
ArjenT5R schreef:Een echte droom te koop!

La Spaziale S1 Dream zwart espressomachine (zeldzaam!)
€ 980,00
https://link.marktplaats.nl/m1850707643 ... ialbuttons

dijk van een machine echt!
Is dit die van jou?
Nee nee ik heb een rooie, ga ik toch na maanden zoeken niet zomaar verkopen
Afbeelding

Kom veel te lekkere koffie uit jongens
Afbeelding
:mrgreen:
Top! Mooie machine hoor, qua techniek. Vormgeving is niet zo raak voor mij.
Afbeelding
Wil hem er wel bij hebben maar ja... Kan niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2172
ArjenT5R schreef: di 07 jun 2022, 18:39 Een echte droom te koop!

La Spaziale S1 Dream zwart espressomachine (zeldzaam!)
€ 980,00
https://link.marktplaats.nl/m1850707643 ... ialbuttons

dijk van een machine echt!
Oh man, wat ben ik in de verleiding! Alles wat ik wensen kan en meer..
Maar: 2200 Watt :shock:
Dat gaat mijn keuken stopcontact (gedeeld met andere apparaten) echt niet trekken, en om nu een aparte groep te moten laten aanleggen - Zucht -
Komt nog bij, ik ben niet van de melk opschuim brigade, koffie en nog eens koffie.
Dus maar weer verder kijken naar iets dat zich niet rond een dubbele boiler centreert, naar het schijnt is het niet goed voor het apparaat/de boiler om volledig in ongebruik te zijn.

2173
RoosW schreef: wo 08 jun 2022, 09:42 Maar: 2200 Watt :shock:
Dat gaat mijn keuken stopcontact (gedeeld met andere apparaten) echt niet trekken
Dat zal toch wel meevallen?

230V met 16A zekering = max 3.680 Watt

En het maximale vermogen wordt slechts af en toe even ingezet.

Mijn 3 x 1kW (elementen) plus motoren (drum en lucht) brander trekt ook niet zoveel als waarvoor het staat aangemeld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2174
Even afwachten tot Arjen weer in de lucht is, die kan er vast meer over vertellen. Misschien dat je de melkboiler standaard uit kunt zetten, dat kan bij mijn machine ook.

Ik weet in ieder geval dat dit niet de machine van Arjen is, die heeft een rode.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

2177
Enige wat mij zorgen baart is als er iets kapot gaat. Met zoveel digitale techniek kan dat best een prijzige klus worden. Alleen al de onderdelen.

Maar als het werkt zal het vast heel mooi werken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2178
Het werkt fantastisch mooi, het is op de knop drukken en je kan er bij weg lopen. Heel fijn.

Onderdelen zijn wel verkrijgbaar, maar ja is allemaal net anders en niet goedkoop.
Ik had van een eerdere spazi een SSR stuk, dat is een dubbel uitgevoerd ding. Die heb ik toen vervangen door een universele enkele, maar dit is natuurlijk niet iets wat iedereen doet/durft.

Ik moet wel zeggen heb hem een paar maanden in gebruik en hij is betrouwbaar, werkt goed en accuraat. Hij is stevig gebouwd en zit logisch in elkaar. Maar zoals gezegd bloed irritant als je er iets voor nodig hebt want niets standaard en dwarse maatvoeringen.