Re: Londinium 1

221
Ik heb op de Home-Barista gelezen dat iemand een mechanisch probleem lijkt te hebben, het chassis mist ergens wat denk ik. Lijkt me een probleem dat een fiets ook zou kunnen hebben, meer iets om met de leverancier te regelen dan op een forum breed uit te meten met "this needs to be clarified" ;-)

Ik heb al eens een meting beschreven en gefotografeerd. Kan zijn dat ik er weer eens zin in krijg, maar als mensen gaan priegelen en dat gewichtig presenteren alsof het een wetenschappelijk onderzoek is, vind ik dat een beetje koddig, daar zou ik niet graag tussen gevonden willen worden.

Ik zit nu op Texel, de Mazzer maalt lekker (ik heb het draadrooster uit de chute gehaald, geeft geen enkel probleem) en de Mypressi maakt best lekkere koffie, straks weer naar huis en de Londinium aanzetten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

222
Ik weet niet wat de eindcontrole is bij Londinium maar wat een ellende.Als je een beetje rondkijkt wat er verstuurt wordt.
Lekkende machines,gedeukte machines ,gescheurde machines,slecht in mekaar geschroefde machines,krakende machines etc etc.

Op zich heeft de machine mogelijkheden zat.Goeie groep,klein boilervolume en niet te duur.Maar zo graaf je je eigen graf.
Gewoon zonde.

Re: Londinium 1

224
Op http://www.kostverlorenvaart.nl/temp/ko ... iniumtemp/ zijn mijn metingen te zien.

In het kort: als je denkt heel handig te zijn (maar je bent het niet) en je haalt van alles los dan kun je lucht in de thermosiphon halen. Dan is de machine gek tot je het oplost en daarna is alles weer puik en krijg je hem niet van de waps, of je 'm nu uren laat sudderen of dat je heel snel achter elkaar 12 espresso's zet.

PS metingen gedaan aan de buitenkant van de groep, het betreft hier dus niet de temp van het water bovenop de puck. Sommige Amerikanen kunnen niet lezen en die komen dan met zo'n vraag nadat het antwoord al vier keer in tekst en grafiek is gegeven ;-)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

226
Begin deze week kreeg ik de Amprobe TMD-56 binnen, ook een leuk loggertje waar twee probes tegelijk aan kunnen. En de gratis Artisan software kan zelfs van nog meer probes tegelijk gegevens ontvangen en deze live in fijne grafieken omzetten:

Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Londinium 1

228
Prachtig, de extractie wordt dus binnen 1C nauwkeurig gedaan?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Londinium 1

229
Dankje, ja ik vond het ook wel lekker gaan ;-) Ik mikte niet ergens op dus ik kan ook niet zeggen dat het nauwkeurig is, maar stabiel is de machine wel vind ik. En de meetapparatuur bevalt me ook erg goed, zeker nu ik een speciale 5m USB kabel heb zodat ik met de laptop niet in de keuken hoef te zitten om de boel met Artisan te monitoren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino