Re: Wat drink je nu?

231
Had die Corleone niet nogal wat Robusta? Als ik het me goed herinner vond ik hem nogal hard smaken.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

232
Spironski schreef:Had die Corleone niet nogal wat Robusta? Als ik het me goed herinner vond ik hem nogal hard smaken.
De Corleone bestaat inderdaad voor ongeveer 40% uit Robusta en 60 % Arabica, ik mag zaterdag en zondag werken, dus als je hem is wilt komen proeven :)

Re: Wat drink je nu?

233
Hmm, misschien doe ik dat wel. Eens kijken of ik dit weekeinde de tijd heb om de stad in te gaan, wie weet kan je me verrassen....
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

234
Spironski schreef:Hmm, misschien doe ik dat wel. Eens kijken of ik dit weekeinde de tijd heb om de stad in te gaan, wie weet kan je me verrassen....
Het is één van de weekenden voor sinterklaas, dus ik weet niet hoe druk het gaat worden :) Maar als ik tijd voor je heb dan schudden we wel even een hand :)

Re: Wat drink je nu?

235
Helaas bij gebrek aan beter een paar dagen geleden langs de Simon Levelt geweest, het was al laat en de meeste winkels in Enschede gingen al bijna dicht. Om een beetje verandering in mijn nood koffie te brengen maar eens voor de Indonesia Espresso gegaan. Volgens mij had ik het laatste restje 25% van de bonen is gruis. Geeft nog al een rommel.

De smaak vind ik ook al teleurstellend en erg oppervlakkig van smaak.

Volgende keer als ik daar weer een keer ben zal ik zeker commentaar gegeven.
Rancilio Silvia PID, Aristarco SE/N, Bodum Santos, 58mm Bumper tamper

Re: Wat drink je nu?

236
Een heerlijke Indonesische Washed Java Arabica, Blawan Estate,drie dagen na branding uit de Technivorm met Swiss goldfilter.
Mmmmm...chocolade... :)
Yummie!

Grt. Havelock
Gene Cafe,Technivorm CD10/Swiss gold,Cona vacuum,Chemex,Bodum Columbia FP,Solis scala,Brita on-tap.

Re: Wat drink je nu?

237
zo, wat ervaringen:
Indonesia-Washed Java Arabica, Blawan Estate: 1 kg
> heeel lekker. romig, melkchocolade. weinig zuren. fijne espresso.

Nicaragua-Washed Nicaragua SHG, EP - ORGANIC: 1 kg
> vlak, waterig, scherp. in cappu nog wel te doen, als espresso echt niet lekker genoeg.

Ethiopia-Yrgacheffe Grade 2: 1 kg
viel me een beetje tegen. wel lekker, maar had er meer van verwacht. de geur was lekker: nootjes, maar de smaak bleef achter.

Re: Wat drink je nu?

238
grappenmaker schreef:Helaas bij gebrek aan beter een paar dagen geleden langs de Simon Levelt geweest, het was al laat en de meeste winkels in Enschede gingen al bijna dicht. Om een beetje verandering in mijn nood koffie te brengen maar eens voor de Indonesia Espresso gegaan. Volgens mij had ik het laatste restje 25% van de bonen is gruis. Geeft nog al een rommel.

De smaak vind ik ook al teleurstellend en erg oppervlakkig van smaak.

Volgende keer als ik daar weer een keer ben zal ik zeker commentaar gegeven.
Zoals op de vorige pagina te lezen is, ben je niet de enige.
En helemaal jammer dat je zoveel gruis gekregen hebt :x

Re: Wat drink je nu?

240
Ik heb in de machine nu de kerstmix van Simon Levelt zitten. Ik vind hem heel erg lekker. De omschrijving is: een volle mollige koffie met een rijk aroma, heerlijk als after dinner koffie. Hij is inderdaad heerlijk, maar als hij op is, is hij niet meer te verkrijgen tot volgend jaar kerst.

Heeft iemand een tip voor me, welke versgebrande bonen ook deze richting uitgaan? Er staat jammer genoeg niet op de zak waar de bonen vandaan komen dus ik heb echt geen idee in welke richting ik moet zoeken.

De nasmaak van de koffie is zo lekker. Zacht en romig en hij blijft heel lang hangen in je mond. En hij is inderdaad heel vol van smaak en aroma. I'm hooked :)