Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

2472
Ja dat was weer geweldig! :lol:
Aaaaah ik vind het zo'n heerlijk programma, ze onderzoeken tot nu toe vrijwel alles waar ik vraagtekens bij had, maar van de Waldkorn wist ik het niet! Wel koop ik tegenwoordig echt zelden bij de 'echte bakker' omdat dat toch vaak voorgebakken zooi is. Ik bak dan liever zelf, of bij een 'echte bakker' die gewoon des ochtends met bloem, water, gist, eventueel wat zout (en misschien pitjes, zaden) en verder vooral heel veel NIKS zijn brood bakt.

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

2480
fransg schreef:Geen idee wat de naam van het broodje inhoudt, maar de buitenkant oogt meer dan verrukkelijk
Mijn vrouw heeft lange tijd in Italië (Siena) gewoond, daar is het in deze tijd van het jaar een populair broodje. De originele ingrediënten zijn een beetje anders als het Hollandse brood. Er zit in olijfolie, rode wijn, zwarte peper, rozijnen, suiker, water en walnoten. En natuurlijk bloem en gist. We hebben de rozijnen vervangen door cranberries en de walnoten door pecannoten. De buitenkant glimt zo mooi door er wat ei over heen te smeren. Als er belangstelling is kan ik het recept delen.

Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk

Terug naar het Filter, Moccamaster, Hario, Brewista, Comandante
Op de kast staat Ascaso, La Pavoni, AMA Milano, Bialetti en Peugeot