Re: Londinium 1

252
bobbee schreef:Mooie foto's Frans. Zo kunnen we mooi even meekijken! Waarvoor ging je er naar toe als ik vragen mag?
We moeten zo weer inpakken en naar huis, dus geen tijd voor uitgebreid verslag, ik probeer even dit:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 27528de2c8

Nieuwe NRV en OPV combi -- de eventuele overdruk van het NRV / HX / TS circuit kan ontsnappen via een slangetje uit de T verbinding, naar de RVS knoop/aansluiting rechts onder, in de lekbak:

Afbeelding

Afbeelding

Hier kun je 'achter de schermen' de siliconen slang uit het koperen pijpje zien komen:
Afbeelding

Ook roestvrij stalen bouten aan de kranen voor stoom en water:

Afbeelding

Machine is opnieuw afgesteld, daarna al het water eruit, eerst op de interne druk, later via een hoge druk spuit via de stoompijp:

Afbeelding

Nog een inspectie van de buitenkant:

Afbeelding

Frank komt even kijken, en vertelt Steven een en ander over de ontwikkelingsfase:

Afbeelding

Hup, toch op tijd klaar.

Ik zou voor de installatie van de nieuwe NRV set naar Peter van http://www.kafko.nl gaan maar nu m'n vriendin toch met haar dochter naar Londen ging en ik de chauffeur was, kon ik bij de fabriek langs. Kreeg ik ook de upgrade van de RVS bouten van de kranen voor elkaar, en nu ze toch bezig waren en de machine vrijwel geheel los hadden zijn nog wat andere pijpjes ook vervangen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

257
ach de offers die men overheeft voor de wetenschap en de kunsten... het gaat ver maar het is zulk belangrijk werk en iemand moet het doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

258
cremalover schreef:Mooi.
Je kunt het sleutelen niet laten zie ik. :D \
En het fotograferen daarvan ook niet...., vind ik helemaal niet erg! :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder