Re: Restauratie van een 1960 Faema Lambro( oftewel De Hel)

273
Het is ook weer geen erg giftig spul, anders had Putin wel ergens een druppel kwik naar binnen gegooid in plaats van Novitsjok of Pollonium.

Van de natuurkundeleraar kreeg ik vroeger een flinke druppel kwik uit zijn enorm grote fles, in een klein doosje, heb ik nog veel plezier mee gehad, zoals het heen en weer kon rollen en een geheel blijven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

274
fransg schreef: ma 27 mar 2023, 18:02 Het is ook weer geen erg giftig spul, anders had Putin wel ergens een druppel kwik naar binnen gegooid in plaats van Novitsjok of Pollonium.

Van de natuurkundeleraar kreeg ik vroeger een flinke druppel kwik uit zijn enorm grote fles, in een klein doosje, heb ik nog veel plezier mee gehad, zoals het heen en weer kon rollen en een geheel blijven.
Hangt misschien ook van de persoon af.Vorig jaar is een heel goede vriend van me overleden .75 jaar.Die had dus geleefd.Cocaine,drank en roken.Nooit ergens last van gehad tot hij ziek werd .Knappe prestatie gezien zijn leefstijl.
Een ander leeft heel gezond en ruikt aan kwik en valt misschien om. :mrgreen:

275
cremalover schreef:
GuidovW schreef: ma 27 mar 2023, 17:11 Blijft mooi, de kwikschakelaar.
En kwalitatief onverslaanbaar.
Alleen beetje giftig, als'ie breekt.....
Dan ga ik dood.
Maar vroeger staken ze kwikthermometers een babykontjes.Wie is er niet groot mee geworden? :mrgreen:
Heb ook nog kwikthermometers in woonkamer hangen.Blijf dat mooi spul vinden.
Ik heb vroeger, naast levensgevaarlijke stalen kruiken in een sok en kolenkachels, ook regelmatig een kwikthermometer in mijn reet en soms ook in mijn mond gehad.

Afbeelding

276
gilleko B. schreef: ma 27 mar 2023, 19:37
cremalover schreef:
GuidovW schreef: ma 27 mar 2023, 17:11 Blijft mooi, de kwikschakelaar.
En kwalitatief onverslaanbaar.
Alleen beetje giftig, als'ie breekt.....
Dan ga ik dood.
Maar vroeger staken ze kwikthermometers een babykontjes.Wie is er niet groot mee geworden? :mrgreen:
Ik heb vroeger, naast levensgevaarlijke stalen kruiken in een sok en kolenkachels, ook regelmatig een kwikthermometer in mijn reet en soms ook in mijn mond gehad.

Afbeelding
In welke volgorde?

277
cremalover schreef:
cremalover schreef: Dan ga ik dood.

Afbeelding
In welke volgorde?
Afbeelding

Afbeelding

278
cremalover schreef: ma 27 mar 2023, 20:13
cremalover schreef:
Dan ga ik dood.

Afbeelding
In welke volgorde?

:P
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60