Re: Wat drink je nu?

2751
gilleko B. schreef: zo 03 okt 2021, 11:56
cremalover schreef:Ik heb nooit kunnen wennen aan fusion etc.
Alternatieve jazz is niet voor mij.
Heb in de jaren 90 en ook later nog mijn best gedaan . Bitches Brew bijvoorbeeld is redelijk grijs gedraaid op mijn ouwe Lenco. Maar is me niet gelukt.
Cremalover, Lee.Morgan, Joe Gordon, Donald Byrd, en Clifford Brown zijn muzikanten waar ik ook aardig wat van heb en kippenvel van krijg. Clifford Brown with strings slechts 23 jaar oud geworden en heeft in die korte tijdspanne onsterfelijk niveau bereikt. Ik heb veel uit de jaren zestig van de Blue Note periode. Alleen het design van de hoezen is al weergaloos en met daarbij de geluidsopnamen van Rudy van Gelder. Deze.met se intro van Pee Wee Marquette en dan gaan de giganten, w.o Lee Morgan, los. Dit blijft boeien.

https://open.spotify.com/track/4UQ5ZgS0 ... l_branch=1

https://open.spotify.com/track/3K1Al3k6 ... l_branch=1

Afbeelding

Afbeelding
Mijn straatje :mrgreen:
Ben hardbob liefhebber. Ook goeie bigbands laten mijn hart sneller kloppen.

En Art Blakey ....die drive. Heerlijk..

2753
Hoe gaatet nu op de LR24?

Na de eerste 10 shots kan het handig zijn het douchescherm nog eens te verwisselen / het gebruikte douchescherm een nachtje in het reinigingsmiddel te leggen. Er kan er eerste shots nog wat overtollig vet vanuit de zuiger / zetgroep op het doucheschem gaan liggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2756
Nu een koffie van de Brandzaak uit Rotterdam. Medium Roast maar mi. meer komt deze qua smaak als meer minder licht gebrand over. Vette body, chocola blijft op de tong liggen, echt van wat ik een winter espresso noem. Voor mensen die aciditeit het liefst zo veel mogelijk willen vermijden, probeer deze boon. In één latte blijft hij ook heel mooi overeind staan. Deze geen optimale ratio, moet nog aan sleutelen, maar 14 gr in, 29.3 uit in krap 24 seconden. Tijd gaat in bij eerste druppel in het kopje. Veel chocola en achteraf een zoet nasmaakje, dacht wat proef ik nu, maar het lijkt een beetje op zo,'n ouderwets stukje borstplaat. Vooral veel deze koffie. Zo af en toe heb ik best de behoefte ipv een crispy appel smaak een vette chocobom te proeven. Lekker deze.
Afbeelding

Afbeelding

2757
gilleko B. schreef: wo 06 okt 2021, 10:54 Nu een koffie van de Brandzaak uit Rotterdam. Medium Roast maar mi. meer komt deze qua smaak als meer minder licht gebrand over. Vette body, chocola blijft op de tong liggen, echt van wat ik een winter espresso noem. Voor mensen die aciditeit het liefst zo veel mogelijk willen vermijden, probeer deze boon. In één latte blijft hij ook heel mooi overeind staan. Deze geen optimale ratio, moet nog aan sleutelen, maar 14 gr in, 29.3 uit in krap 24 seconden. Tijd gaat in bij eerste druppel in het kopje. Veel chocola en achteraf een zoet nasmaakje, dacht wat proef ik nu, maar het lijkt een beetje op zo,'n ouderwets stukje borstplaat. Vooral veel deze koffie. Zo af en toe heb ik best de behoefte ipv een crispy appel smaak een vette chocobom te proeven. Lekker deze.
Afbeelding

Afbeelding

Interessante koffie, deze ken ik nog niet.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven