Nog een tip, heb erg veel plezier van dit op maat gemaakte matje voor de bovenzijde van de LMLM.
️
Re: La Marzocco Linea Mini
282Die staat bij mij ook op de wensenlijst ….
Maar momenteel andere prioriteiten. Ik kan altijd nog mijn Force verkopen.
Maar momenteel andere prioriteiten. Ik kan altijd nog mijn Force verkopen.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.
283Ja goed punt van jou en gilleko! Ik wil ze sowieso is in t echt zien! Binnenkort een koffieworkshop op mn werk! Daar hebben ze een 2 of 3 groeps linea volgens mijyakneev schreef: vr 25 aug 2023, 20:05 Zeker wel de micra overwogen. maar vond hem ook erg klein en met de toch wel flinke malers er naast was het ook een optische reden. Daarnaast is op zo'n bedrag het verschil niet meer zo groot tussen een commerciele machine en echt een home machine.
Verder vind ik de mini al klein. Cappuchino kopjes met weegschaaltje is al een issue zeg maar
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart
284Ik zie hier boter kaas en eieren ingilleko B. schreef:Nog een tip, heb erg veel plezier van dit op maat gemaakte matje voor de bovenzijde van de LMLM.
️
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker
285Rosanne schreef:Ik zie hier boter kaas en eieren ingilleko B. schreef:Nog een tip, heb erg veel plezier van dit op maat gemaakte matje voor de bovenzijde van de LMLM.
️
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
️
286Heel Nice viel me op dat het nogal ratelde. Terwijl de machine eigelijk mega stil isgilleko B. schreef:Nog een tip, heb erg veel plezier van dit op maat gemaakte matje voor de bovenzijde van de LMLM.
️
Sent from my iPhone using Tapatalk
287De LMLM is heel stil, maar ben er achter gekomen dat er 2 redenen zijn dat er onnodig hinderlijk resonerend bijgeluid kan ontstaan. Dat irriteert.yakneev schreef:Heel Nice viel me op dat het nogal ratelde. Terwijl de machine eigelijk mega stil isgilleko B. schreef:Nog een tip, heb erg veel plezier van dit op maat gemaakte matje voor de bovenzijde van de LMLM.
️
Eerste oorzaak resoneren bijgeluid zijn de kopjes, goed neerzetten en het matje zorgt voor demping, naast het feit dat er geen krassen op de plaat komen.
De tweede oorzaak is de gewapende aanvoerslang van de pomp. Flink wat kracht zorgt ervoor dat de slang ergens tegenaan trilt. Deze slang zodanig verzetten totdat het resoneren ophoudt.Ik ga straks buisisolatie halen, kijken of dat helpt.
️
288Ik heb een stukje spons tussen de slang en de waterbak waar die tegenaan trilde, geen brrr meer
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
289Zodra ik de kopjes vasthoudt of wat tegen de plaat druk ben ik de resonantie al kwijt.
Wat doen jullie met preinfusie eigelijk. Hebben jullie hem op vaatwater? Valt
Me op dat echt binnen 1 sec na dat de pomp aan gaat er al koffie uit die uitloop komt lijkt me wat snel.
Wat doen jullie met preinfusie eigelijk. Hebben jullie hem op vaatwater? Valt
Me op dat echt binnen 1 sec na dat de pomp aan gaat er al koffie uit die uitloop komt lijkt me wat snel.
290Voor het trillen van de kopjes tray, heb ik van een antislipmatje randen geknipt, die liggen onder de randen van de tray.
De kopjes rammelen nu alleen als zijn gestapeld.
Inderdaad de wateraanvoerslang! Af en toe een beetje een duwtje helpt. Goed idee van dat stukje spons!
Zo snel koffie uit de uitloop heb ik geen last van. Wel gehad, maar dat kwam dan door de boon/branding denk ik. Of doordat ik na de IMS het LM ging gebruiken. Na iets fijner malen was dat opgelost.
De kopjes rammelen nu alleen als zijn gestapeld.
Inderdaad de wateraanvoerslang! Af en toe een beetje een duwtje helpt. Goed idee van dat stukje spons!
Zo snel koffie uit de uitloop heb ik geen last van. Wel gehad, maar dat kwam dan door de boon/branding denk ik. Of doordat ik na de IMS het LM ging gebruiken. Na iets fijner malen was dat opgelost.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM