Re: Wat drink je nu?

281
Vandaag ben ik bij een kleine koffiebranderij in Zevenhuizen geweest, Master's Tea & Coffee. De grote rode koffiebrander staat er midden in de winkel te pronken. De verkoper is heel aardig en vertelt van alles over de koffie en de manier waarop hij die brandt. Ik heb Sumatra Raja Batak meegenomen, Brasil Fazenda Rainha en Java Belawan. De Sumatra zit nu in de machine en die is echt heerlijk. Heel diep, vol en chocolade achtig. Hij verstuurt trouwens ook per post. Dat is niet duur voor 2x250 gram 1.35 verzendkosten, grotere hoeveelheden kost geloof ik 4.50 verzenden. Leuk om hier in de buurt een koffiebrander te vinden.

Re: Wat drink je nu?

282
Wellicht niet zo fancy als een cup of excellence, maar heb net een eerste shot gemaakt met de Pelikaan's Dessert Melange, en ik moet bekennen dat ik m lekker vindt, zacht en lekker fris, tegen het zoete aan. Fijne nasmaak ook. Gelukkig heb ik er nog 250 gram van (op een double na).
Speedster | SuperJolly | et al.

Re: Wat drink je nu?

285
Naja, heb je tenminste nog íets om over te dromen... (een Nino?)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

288
Finca Suiza Santa Ana El Salvador van James Gourmet Coffee. Zowel in filter profile (voor Chemex) als espresso profile. Voor het eerst gedronken bij Hopper Coffee in Rotterdam (een bezoekje waard!) in de Chemex. Veel chocoladetonen. Ben erg benieuwd hoe de koffie als espresso smaakt.......
SCAE Level 1 certified
In bezit van: Izzo Alex Duetto, Mahlkonig K30, Mahlkonig Guatamala, V60, Chemex, Aeropress

Re: Wat drink je nu?

289
Panama Bambito estate, zelf gebrand op FC+. Volgende keer ietsje minder ver branden, maar ook nu al heel evenwichtig en erg lekker. Rood fruit, inderdaad, maar niet scherp, juist zacht maar wel karakter. Niet te zware body en een beetje cacao, frisse nasmaak. Ben blij dat ik er 4 kilo van heb gekocht!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder