Inleiding:
Jaren geleden ging ik in mijn woonplaats op zaterdagmiddag rond 4 uur richting wijnhandel. Daar verzamelden we ons met een man of 4 á 5 en tegen betaling van een kleine vergoeding proefden we de nieuwe 'dagelijkse wijnen' van de handelaar. Mooie herinneringen aan.
Op een bepaald moment kreeg ik zijn laatst zojuist binnengekomen wijn in mijn glas. Snuif, snuif, glas omhoog en ronddraaien. Wat rook en proefde ik? De witte wijn rook naar een 'koeienstal' en smaakte naar 'paardenpis'. Heerlijk ruig en wat men noemt 'boers'. Natuurlijk niet verfijnt van smaak en geur, maar wel duidelijk en eigenzinnig. Hij kostte toendertijd zo'n 7 gulden per fles. Het is lange tijd mijn 'huiswijn' geweest en werd gedronken na een zaterdagmiddag aan de motor sleutelen als er een vriend even lang kwam. Met de wijn, op het krukje tussen motoren en de zon nog net in het gezicht. Herinneringen!
Wat drink ik nu?
Bovenstaande schoot in mijn herinnering toen ik in augustus de Op Kop Brazilië van VanMark dronk. En dat is de reden dat ik het weer heb aangeschaft. En oh ironie, heeft Op Kop een andere brander en ik een andere maler! Smaakt het net weer ietsjes anders maar nog steeds prima en de herinnering blijft staan!
Re: Wat drink je nu?
2831Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.