Re: Lagom P100

31
fuel schreef: zo 13 nov 2022, 20:27
ErikW schreef: di 18 okt 2022, 09:15 Mijn valt nu wel op dat je het kaf meer ziet tov malen met de Key (83mm conisch).
Ook valt me op of lijkt het dat er toch wat meer maalsel uit de chute komt na het eerder bewegen van die chute om te legen.
Moet het nog gaan na-wegen.
De espresso's smaken trouwens wel heerlijk! :)
Ja daar heeft de P64 ook last van en vond ik ook vervelend bij de P64. Maar daar heeft de P100 toch het trucje voor, door snel te malen op eind.
Misschien dat ik de P100 ook bestel en dan wordt die ergens eind Q1 geleverd.
Heb je nu nog een P64 staan? Mocht je voor een 100 gaan en van de 64 af willen, zet mij aub even op de lijst :D
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

33
Alouwerse schreef: De P100 lijkt me een hele mooie upgrade.
Hoeveel was je nog kwijt aan Btw en inklaring als ik vragen mag? Mag ook via pb natuurlijk.
Dit is iets waar ik ook wel heel benieuwd naar ben. Het is al een behoorlijke smak geld, maar als er nog eens 1000 bij komt aan BTW en inklaring weet ik niet of ik mezelf dit zou mogen gunnen :oops:

@ErikW mocht je mij dit ook even willen PBen zou dat super tof zijn!

34
Er zal wel een kleine €1.000 bij komen lijkt mij, dat mag geen verrassing zijn:
- BTW is 21%
- Invoerheffing a €4.2%
- Verzend- en invoerkosten (zal ca. ~€200 zijn)

Dan kom je op grofweg €800-900 bovenop de $2.650. De huidige $/€ koers is weinig gunstig, maar lijkt een beetje bijgetrokken. Samen kom je uit ergens rond de €3.400.

On the bright side; dat maakt hem één van de goedkoopste single dose malers met 98mm schijven :).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

35
Ik heb deze ook staan. Nu nog met de Niche Zero ernaast als vergelijk.
Snelheid van malen is echt fantastisch. Shots lopen in vergelijking met de niche allemaal wat sneller, maar resultaat mag er zijn.
Iets minder body, maar zeker te proeven en te snuffelen aan de espresso.

Workflow is bijna net zo mooi als bij de Niche. De knocker moet je wel echt gebruiken, maar dan is er verder ook zeer weinig retentie.

Laat me gerust weten als je vragen hebt.
Set-up @home: Lelit Bianca, Option-O Lagom P100, Niche Zero
Set-up onderweg: Commandant C40 mk4, Wacaco Picopresso, Bialetti

37
Serge du Temps schreef: Gebruik je de molen ook voor filter? Zoek naar een endgame maler voor hoofdzakelijk filter met af en toe een espresso.
Ja gebruik hem voor zowel pour over als espresso. Beiden eigenlijk heel tevreden mee met dezelfde standaard burrs.
Set-up @home: Lelit Bianca, Option-O Lagom P100, Niche Zero
Set-up onderweg: Commandant C40 mk4, Wacaco Picopresso, Bialetti