Re: Leven na een Strega

32
dennis-caro schreef: vr 23 jun 2023, 12:30
Een Pavoni spreekt me al heel lang aan. Vind ik echt mooie dingen. Misschien toch ook eens naar kijken. Heeft wel wat meer tijd nodig om onder de knie te krijgen? Of valt dat wel mee?
Ik vind het meevallen maar het blijft een klein dingetje. Ik heb er vanochtend net een weggegeven en de eerste instructie erbij gegeven, is toch ook wel belangrijk om 'm in de gaten te hebben dus niet aan zetten voordat de boiler is gevuld, NOOIT open draaien als de druk niet helemaal weg is uit de boiler, temp van de groep in de peiling houden, de dosing goed hebben, niet teveel aan de hefboom hangen, de flow een beetje sturen. Het is meer een 'vulpen' die naar je hand gaat staan.

Vectis is dan al een heel stuk groter en vergt minder capriolen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

33
dennis-caro schreef:
bobbee schreef: vr 23 jun 2023, 13:18 Nog niet te koop maar dat duurt vanaf nu niet lang meer, productie is gestart.
:D Ik kon 'm al nergens vinden. Zelfs niet in de shop van Londinium zelf.
Er is op het forum een topic en daar zul je het eerste horen wanneer je kunt bestellen, als je wilt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

34
dennis-caro schreef: vr 23 jun 2023, 13:27
bobbee schreef: vr 23 jun 2023, 13:18 Nog niet te koop maar dat duurt vanaf nu niet lang meer, productie is gestart.
Hij gaat hem niet verkopen als die niet binnen een week kan worden opgestuurd, straks gaan 40 mensen mailen "ik heb betaald, kunt u zeggen wanneer die nou eindelijk komt?! En ben ik straks de eerste of is er nog iemand voor mij en wie dan en waarom?" dat is allemaal onnodige onzin om te moeten bijhouden en antwoorden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

35
dennis-caro schreef:
fransg schreef: vr 23 jun 2023, 09:53
cremalover schreef: vr 23 jun 2023, 09:31 Sja de vooroordelen tegen dippers .Ze gaan nooit
meer weg.
Afbeelding
Ik heb plezier gehad met de Pavoni's, en de Mypressi zou men een ipper kunnen noemen. Vectis is ook een dipper die er wezen mag. Fijne grote maar niet al te grote machine zonder poespas.
Een Pavoni spreekt me al heel lang aan. Vind ik echt mooie dingen. Misschien toch ook eens naar kijken. Heeft wel wat meer tijd nodig om onder de knie te krijgen? Of valt dat wel mee?

De Vectis kende ik eigenlijk niet. Heb net je filmpje op Youtube gezien, @FransG. Wat een mooie machine! Zit al gelijk te googlen waar ie te koop is ;-)
Ik heb er een gehad. Leuk apparaat en goed onder de knie te krijgen. Ik doe ding graag op gevoel en dat pakte bij de lp goed uit.
Maar ik miste de kilo’s
Afbeelding

36
bobbee schreef: vr 23 jun 2023, 13:30
dennis-caro schreef:
Er is op het forum een topic en daar zul je het eerste horen wanneer je kunt bestellen, als je wilt.
Yep, ik zag het! Ga ik volgen :-)

37
omeCo schreef: vr 23 jun 2023, 13:51
dennis-caro schreef:
fransg schreef: vr 23 jun 2023, 09:53

Ik heb plezier gehad met de Pavoni's, en de Mypressi zou men een ipper kunnen noemen. Vectis is ook een dipper die er wezen mag. Fijne grote maar niet al te grote machine zonder poespas.

De Vectis kende ik eigenlijk niet. Heb net je filmpje op Youtube gezien, @FransG. Wat een mooie machine! Zit al gelijk te googlen waar ie te koop is ;-)
Ik heb er een gehad. Leuk apparaat en goed onder de knie te krijgen. Ik doe ding graag op gevoel en dat pakte bij de lp goed uit.
Maar ik miste de kilo’s
Afbeelding
Ja, snap ik. Het zijn inderdaad lichte, kleine machines.

Over gewicht (en eenvoud) gesproken: ik kwam net weer eens een Flair 58 tegen. Spreekt me ook heel erg aan. Van heel andere orde dan een Londinium-Strega-Profitec natuurlijk maar ik kan zoiets eenvoudigs wel erg waarderen. En aangezien we zelden meer melkproducten maken....ervaringsdeskundigen hier?

(ik had net bovenstaande Flair-opmerking al geplaatst maar zie het nergens meer terug. Dus als het straks toch 2x verschijnt, ik ben echt nog niet dement aan het worden :D :D )

38
Een Pavoni is bij lange geen Strega! Wil je consequent goede koffie, dan zou ik je adviseren de Strega te houden. De Pavoni erbij om te hobbyen. Ik heb er ook 1 staan. Leuk voor op vakantie of af en toe om mee te spelen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

39
Is wel een idee om er eentje naast te zetten. In onze camper heb ik een V60 setje en voor mijn dagelijkse ochtend-espresso heb ik daar een Robot in staan. Ik denk dat ik ruzie krijg als ik ook nog een Pavoni meeneem hahaha. Ik heb trouwens kort een oldtimer Pavoni gehad. Stond op zolder van familie. Maar die bleek wel in erg slechte staat dus kreeg ik niet meer veilig. Verkocht aan een liefhebber die er nog wel wat van kon maken.

40
Als je denkt aan een Flair dan zou ik eens kijken naar de Baby Lovpresso, als je geïnteresseerd bent in iets zwaarders maar wel met gebuiksgemak.
Gemaakt in Indonesië, orginele E61 zetgroep (versie 3 is net uit), 10kg zwaar, lange hevelstang (ik vind zelf de robot te zwaar) in meerdere kleuren leverbaar en vrij uniek. Ik heb er nu een anderhalf jaar in de keuken staan en ben er nog altijd blij mee en ken verder niemand in Europa die er ook een heeft.
Eerst naast de Lelit Bianca om een lever te kunnen proberen, nu naast de Lambro om snel een kopje te zetten of eens te vergelijken. Op Instagram te vinden bij #lovpresso en dicasa_studio_cafe (verkoper) en bij coffeetic
Faema Lambro - Etzinger