Het verhaal van DR-trading is helemaal correct. Let vooral op hun consequente gebruik van de termen opv en by-pass.
In een eerder stukje haal je pompdruk en (stoomboiler)druk door elkaar. Later doe je het wel goed.
Deze drukken hebben in ieder geval niets met elkaar te maken.
Tot slot: er zijn 2 hoofdredenen waarom de vulklep opent.
1. Blijft open staan door vervuiling;
2. Wordt open gestuurd (fasedraad wordt door relais geschakeld, 0-draad wordt doorgelust via pomp, verwarmingselement etc.)
De vulklep wordt open gestuurd als de verbinding tussen niveausensor en aarde wordt onderbroken. Dit is het geval als het waterniveau in de boiler beneden de sensor zakt. Als de verbinding met aarde om andere reden verbroken is/wordt, gaat de vulklep ook open. Haal de steker op de niveasensor maar eens los. De vulklep wordt nu open gestuurd (bij jouw machine ook de pomp).
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Re: Overdrukventiel lekt water.
32Beste Han, ik denk dat ik het begin te snappen. Met vulklep bedoel je de tweeweg magneetklep neem ik aan.
Ik vermoed ook dat de vervangen onderdelen, zoals die magneetklep(vulklep), boilersensor en vacuüm ventiel, gewoon nog goed zijn. Zo ook de pressotaat. Maar ja, dan heb ik in ieder geval reserve onderdelen.
Ik ga de druk nu langzaam opvoeren in de by pass, ik zie het als een waterkraan, zoals beschreven in het verhaal van DR trading.
Mag ik nog een vraag stellen.
In het overdrukventiel zit denk ik een wit teflon afsluiter, vastgezet met een boutje. Is het verstandig dat te vervangen?
Alvast enorme dank voor je hulp en advies.
En ik laat het weten als het eea weer naar behoren werkt.
Grt ruud
Ik vermoed ook dat de vervangen onderdelen, zoals die magneetklep(vulklep), boilersensor en vacuüm ventiel, gewoon nog goed zijn. Zo ook de pressotaat. Maar ja, dan heb ik in ieder geval reserve onderdelen.
Ik ga de druk nu langzaam opvoeren in de by pass, ik zie het als een waterkraan, zoals beschreven in het verhaal van DR trading.
Mag ik nog een vraag stellen.
In het overdrukventiel zit denk ik een wit teflon afsluiter, vastgezet met een boutje. Is het verstandig dat te vervangen?
Alvast enorme dank voor je hulp en advies.
En ik laat het weten als het eea weer naar behoren werkt.
Grt ruud
33Ps bij deze tweeweg magneetklep zit geen zeefje meer buj de aanvoerzijde. Bij de originele van “parker” wel.
Is dat niet beter?
Is dat niet beter?
34Ik probeer nu de pompdruk te verhogen van 3-4 bar naar 11-12 bar door met de klok mee te draaien bij het by pass ventiel. Maar dat lukt niet echt. (Dus de bout gaat dieper in het huis. Zie ook de foto
Doe ik iets fout?
Doe ik iets fout?