NielsB schreef:Heb je de douchekop er nu al afgehaald om te zien of het daar er allemaal goed uit ziet?
Ik drink trouwens ook weinig espresso's. Ik vind ze vaak te bitter, te hard. De koffies van Caffenation zijn wat dat betreft het beste te doen vind ik. Maar bijvoorbeeld een Boot vind ik echt niet te snekken zonder melk en suiker.
Als de espresso uit een La Marzocco komt is ie (meestal) veel zachter. Bitter&zuur spelen een veel kleinere rol. En ook uit een pistonmachine komt een veel zachtere espresso. Ik ben daarom van plan mijn Duetto in te ruilen voor een Pompei. Ik kwam er 1tje tegen op de Britse Ebay, maar die was al geveild. Voor 870 pond!!
Ook als de koffie gemalen is in een molen met conische schijven, dan smaakt de espresso minder hard. Ga maar eens bij Sebastiaan langs in Utrecht. En drink daar een espresso uit de K10/Pompei combi. Dat is echt heeeel wat anders dan wat je nu drinkt.
Douchekop had ik er nog niet afgehaald. Doe ik komende week wel even, ben nu erg druk met tentamens.
Sja, ik vind het moeilijk te omschrijven wat ik nou niet lekker vind... Bitter én zuur, waardoor ik ook niet weet of het de temperatuur is. Maar als ik hem minder warm zet is het zuurder, maar minder bitter, en nog steeds niet lekker.
Ik zal ook de koffie van caffenation eens proberen, bestel nu vrijwel uitsluitend bij Boot.