Re: rancilio silvia loopt veel te snel door ondanks schoonmaak

35
nou, ik heb de rossi rr45 binnen, en hij ziet er goed uit. intensief gebruikt maar dat geeft op zich niet.
maar: als ik hem aanzet met t knopje gebeurt er niks. het lichtje gaat wel branden, maar bonen malen ho maar.
Ik wist het vooraf niet, maar het is een automatisch vullende doser. onwenselijk voor particulieren, want zo wordt de gemalen koffie snel oud, doordat hij de doser steeds tot het randje volmaalt. ik wil dus liever een handmatig systeem, of met een timer ofzo.
Stap 1: Eerst moet het apparaat eens gaan werken, de hopper heb ik erop gezet en er is geen klikje maar toch zit hij vrij stevig vast. mis ik iets? wie kan me redden?
dan kan ik me daarna gaan richten op die automatische doser...Enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg tzt?

Re: rancilio silvia loopt veel te snel door ondanks schoonmaak

36
Raar, die automaat dient juist om hem uit te zetten als hij vol is. Knopje rechtsonder is de enige handeling die je moet verrichten.
Zit de deksel goed op de doser, en zit de hopper erop? Als dat niet zo is, doet hij het niet, zit een beveiliging in.
Wat ook kan is dat er een boontje tussen de maalschijven zit. Gewoon de maalstand flink terug draaien en opnieuw proberen.
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45

Re: rancilio silvia loopt veel te snel door ondanks schoonmaak

37
hmm, ik heb een foto gemaakt. de bonen die je ziet heb ik weggezogen en de schijven helemaal opengedraaid (tegen klok in).
alle deksels goed aangedrukt, lampje is echt aan... niks.
hieronder een stukje van de manual. ik heb alleen geen magnet and closing colgens mij. de hopper is onderaan gewoon van plastic. en de chamber (van de doser neem ik aan) heeft wel een uitsteekseltje maar dat past nergens in. zie de foto

Grinder will not start -Not plugged in -Plug grinder in outlet.
-Automatic reset has -Turn grinder off and wait
tripped five minutes.
-Safety system -Correctly relocate hopper lid
tripped magnet and dosing
( model A ) chamber lid with
“reed” contact.


Afbeelding


Uploaded with ImageShack.us