Nee, dat beweer ik niet, maar hele volksstammen die het wél doen.
Dat is een beetje mijn punt: die hele volksstammen komen hier dus niet. Ik denk dat je voor willekeurig wàt (vandaar die voorbeeldjes) wel kan stellen dat "de volksstammen" er niet zoveel verstand van hebben, er een potje van maken en zich tevreden stellen met "gemiddeld matig als het maar te herkennen is".
Die mensen zijn tevreden met wat ze hebben en gaan geen moeite doen om een site of een forum te bezoeken, laat staan daar te posten. Wat de mensen daar als "enthousiasme" zien, zien zij als "moeilijk doen" en aanstellerij.
De leden van fora willen dus wat dieper op de materie ingaan en kijken, proeven, horen wat je kan doen om de ervaring beter, mooier, lekkerder te maken. En dat kan inderdaad erg ver gaan, tot kokerdenken aan toe.
Maar punt is volgens mij dat we hier op het forum zitten om onze hobby te verfijnen, om te leren hoe we het nog beter kunnen doen en hoe er nog meer genot uit te halen. En dan komt het een beetje flauw op mij over als er hier mensen gaan roepen dat we niet zo moeilijk moeten doen en maar normaal moeten doen als iedereen.
Nee, ik zit hier juist wèl om "moeilijk te doen" over zoiets triviaals als koffie, ik vind dat leuk!