Re: Doorlooptijd Quickmill 3035

31
Oud topic maar mijn vraag/ervaringen passen er wel bij denk ik. Ik merk ook dat het lastig is om een goede espresso te krijgen uit dit apparaat. Had hiervoor een Pavoni Pro (handmatig) en die had ik na een tijdje wel onder de knie kon je ook bij iets te fijne/grove (of te veel/weinig) koffie nog wel iets van maken door met de hendel te spelen. Bij de QuickMill is het dan al gauw over.

Ik vraag mij af of ik met de settings goed zit, aangezien de fijnheid altijd laag moet staan (bij hoger dan 6 wordt het niks) en hoeveelheid eigenlijk ook wel altijd minimaal 6. Groot deel van het bereik wordt dus eigenlijk nooit gebruikt. Ben benieuwd of jullie nog wat ervaringen/settings kunnen delen?

Single filter:
Fijnheid: ~4 (soms 5) (schaal 0-24)
Hoeveelheid ~6-8 (schaal 1-8)

Bij dubbelfilter eigenlijk iets minder dan 2x de bovenstaande hoeveelheid, en tandje fijner gemalen. Ik gebruik vers gebrande koffie.

Re: Doorlooptijd Quickmill 3035

32
Jerpsx schreef: zo 16 dec 2018, 14:26 Oud topic maar mijn vraag/ervaringen passen er wel bij denk ik. Ik merk ook dat het lastig is om een goede espresso te krijgen uit dit apparaat. Had hiervoor een Pavoni Pro (handmatig) en die had ik na een tijdje wel onder de knie kon je ook bij iets te fijne/grove (of te veel/weinig) koffie nog wel iets van maken door met de hendel te spelen. Bij de QuickMill is het dan al gauw over.

Ik vraag mij af of ik met de settings goed zit, aangezien de fijnheid altijd laag moet staan (bij hoger dan 6 wordt het niks) en hoeveelheid eigenlijk ook wel altijd minimaal 6. Groot deel van het bereik wordt dus eigenlijk nooit gebruikt. Ben benieuwd of jullie nog wat ervaringen/settings kunnen delen?

Single filter:
Fijnheid: ~4 (soms 5) (schaal 0-24)
Hoeveelheid ~6-8 (schaal 1-8)

Bij dubbelfilter eigenlijk iets minder dan 2x de bovenstaande hoeveelheid, en tandje fijner gemalen. Ik gebruik vers gebrande koffie.
Ik zou sowieso een betere maler kopen.Die ingebouwde is niet best.