Re: Pharos Orphan Espresso 68 mm conical grinder

33
@3aan schreef:
hrichard schreef: Overigens is het al heel wat als jij ze verteld dat ze het pakket in een gat moeten stoppen dat je dan uiteindelijk het pakket nog krijgt ook. Die mensen doen ook maar hun werk.
Noem je dat hun werk doen? Lijkt me een slechte definitie van.

Heb je ook zo'n soort job? Je zal wel op een lagere school, sprookjes vertellen. :mrgreen:
Leraar op een lagere school is hij nooit! Met alle respect, als je schrijft:" Je bestelD en jij vertelD, dan dien je plaats te nemen in de lagere school :-) :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

34
Maar het niveau van de basisschool leraren was toch ook alarmerend laag? :?

Ik vraag me trouwens af in wat voor aantallen OE die malers maakt...., ik heb zo'n gevoel dat er wel eens een run op die dingen zou kunnen komen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

35
Spironski schreef:
Ik vraag me af in wat voor aantallen OE die malers maakt...., ik heb zo'n gevoel dat er wel eens een run op die dingen zou kunnen komen.
Doug en Barb werken zich in het zweet, maar die Pharos is uitverkocht voor je het weet. Dus bestellen.....nu :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

36
Wimula schreef:
@3aan schreef: Noem je dat hun werk doen? Lijkt me een slechte definitie van.

Heb je ook zo'n soort job? Je zal wel op een lagere school, sprookjes vertellen. :mrgreen:
Leraar op een lagere school is hij nooit! Met alle respect, als je schrijft:" Je bestelD en jij vertelD, dan dien je plaats te nemen in de lagere school :-) :-)
Misschien moeten jullie je meer op het onderwerp concentreren inplaats van onzinnig commentaar. Draag iets bij of post anders simpelweg niet.

Ontopic:
Lijkt zeker mooie malen, maar ik lees altijd dat iedereen het zat word dat malen met de hand.. ik vraag me af of zoiets niet snel in de kast beland ivm gemak.
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

38
Wimula schreef:
hrichard schreef: Ontopic:
Lijkt zeker mooie malen, maar ik lees altijd dat iedereen het zat word dat malen met de hand.. ik vraag me af of zoiets niet snel in de kast beland ivm gemak.
Dat belandT hier nooit in de kast :-)
:twisted: Daar kan ik dan wel weer om lachen.. Maar je zult het bij al mijn posts kunnen doen, ik hem namelijk een lichte vorm van dyslectie. Nu verwacht ik ook dat jij mij bij al mijn posts corrigeertddtt!
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

39
Jongens, zullen we de taalkwesties nu laten rusten? Als we daarover beginnen kunnen we bezig blijven. Er worden nogal wat fouten gemaakt en onduidelijke epistels gekriebeld, maar dat is blijkbaar inherent aan een openbaar forum.
Het hoeft ook allemaal niet geredigeerd te worden, laten we ons focussen op inhoud en blij zijn dat we niet al teveel pubertaal hoeven te lezen, oké? ;) .

OT: Het mooie van deze handmaler is nu juist dat 'ie zo snel is. Als ik schrijf dat "je gek wordt van al dat draaien", dan heb ik het over mijn eigen handmaler: 225x per kopje. De OEP doet 16 gram in 25x!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

40
Spironski schreef: Het mooie van deze handmaler is nu juist dat 'ie zo snel is. Als ik schrijf dat "je gek wordt van al dat draaien", dan heb ik het over mijn eigen handmaler: 225x per kopje. De OEP doet 16 gram in 25x!
Ik heb het net voor de zekerheid gecontroleerd. Ik maal met mijn Kyocera CM-50-F 15,5 gram met 120 omwentelingen.
Dat geeft met de Rancilio Silvia in 30 seconden echt zeer mooie shots.

Dus 25 x draaien is niet te geloven snel in vergelijking met 225 en 120 keer respectievelijk.
Die snelheid komt natuurlijk door die grote maalschijven van 68 mm en slimme overbrenging.

Ik word steeds meer enthousiast.
Als ik voor 16 juni niet val voor een Home Vario II dan ga ik ervoor.