Re: Rancilio vs Quick mill 820

32
CarpSafari schreef:Begin deze week vroeg de verkoper €250 voor de set, hij is al gezakt tot €150.
Er zal dus vast eea aan moeten gebeuren, maar laten we de zaak even analyseren;

Je koopt de set voor €150.
De Fiorenzato T-80 is zelfs zonder schijven €75 waard; beetje elbow grease en een setje nwe schijven...€25
Dus de Bistro kost dan nog maar €75

Het duurste onderdeel is de Gicar electronica/tiptoets electronica [maar onze Peter is zo handig dat hij die waarschijnlijk wel aan de praat krijgt, zijn vader begon 'ooit' met la Cimbali's...Peter kan ze dromen]

Een grote schoonmaakbeurt betekend; enkele kilo's citroenzuur a €5-6 p kg en een flinke dosis elbow grease....maar wat een voldoening als je zo'n smerig ding NIEUW ziet worden. :o
Verwarmingselement kapot?....nou ±€40-50
Wellicht 1van de inlaat/3 weg/ ventielen kapot... €30
Set nieuwe pakkingen, ringetjes en rubbers...±€50
Enkele uurlonen voor Peter erbij en je hebt een set totdat je met pensioen gaat. 8-)

It's a no brainer! :roll:
Ik denk dat deze machine iets te hoog gegrepen voor mij is, qua reviseren.
Heb een paar tips waar ik op moet letten tav horeca machines?
En naar welke merken en types moet ik vooral wel/niet gaan zoeken?
Alvast bedankt.
Ave,..
Bezzera Strega & Niche Zero

33
Je zou Peter van Kafko ff kunnen bellen, hij kan je wel vertellen wat bij die Cimbali de aandachtspunten zijn.
Hij keurt evt ook machines, misschien kan je de verkoper vragen door Peter eerst een keuring te laten plegen, aangezien die in Groningen staat, dat niet zo ver is van Hoogersmilde!

Slechte horecamachines zijn er eigenlijk niet, wel zwaar verwaarloosde/smerige machines.
Misschien heb ik geluk gehad, maar zelfs de meest verwaarloosde Cimbali Junior die ik onder handen kreeg, was goed op te knappen.

36
Dat is een Cunill Space
http://www.kaffee-netz.de/zubeh-r/60240 ... doser.html

Met 60mm schijven goed genoeg, ik zou m direkt kopen.
Niet bieden, mail de verkoper dat je m voor die prijs wilt kopen, anders maak je slapende honden wakker.
Opsturen is erg link, ivm transportschade, daarvan zijn hier meerdere getuigen.

In het ergste geval heb je nieuwe schijven nodig, voor ±€30 zou je nieuwe moeten kunnen vinden.
Bevalt ie niet, voor €60 raak je m ook altijd weer kwijt.
Gewoon doen dus!

37
CarpSafari schreef:Dat is een Cunill Space
http://www.kaffee-netz.de/zubeh-r/60240 ... doser.html

Met 60mm schijven goed genoeg, ik zou m direkt kopen.
Niet bieden, mail de verkoper dat je m voor die prijs wilt kopen, anders maak je slapende honden wakker.
Opsturen is erg link, ivm transportschade, daarvan zijn hier meerdere getuigen.

In het ergste geval heb je nieuwe schijven nodig, voor ±€30 zou je nieuwe moeten kunnen vinden.
Bevalt ie niet, voor €60 raak je m ook altijd weer kwijt.
Gewoon doen dus!
Bedankt voor je reaktie.
Ik heb gelijk gemaild en gezegd dat ik hem wilde komen ophalen vanavond, maar hij wilde liever andere biedingen afwachten. Niet de eerste keer helaas.
Is het van de laatste tijd dat er zo waanzinnig hoog voor de molens worden geboden?
Maar ik hou marktplaats goed in de gaten en zit er als een bok op de haverkist op.
Bezzera Strega & Niche Zero