Re: Back to Basics

31
Dit maakt het wel des te cryptischer... :o en het maakt mij steeds nieuwsgieriger, temeer omdat ik morgenochtend mijn Strega op zal halen en eindelijk definitief van de Ascaso nachtmerrie verlost ben...
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde

32
Met de aankoop van een Strega hoef je je nergens druk over te maken toch? Die strega is geweldig! Véééél meer mogelijkheden dan een Cremina. Als je hem niet wilt, geef me dan maar even een seintje ajb! :D
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

33
Erik82 schreef:Heb een afspraak daar niks over bekend te maken dus ga ik ook niet doen.
Jammer, maar te billijken. Lijkt de commissie stiekem wel :geek:
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Leuk nieuw speelgoed

34
Gisteren zijn de laatste zaken binnen gekomen vanuit Engeland (Coffeehit). Een Lido 2 met tote bag, 2 NotNeutral espressokopjes, een LaMarzocco 17gr double en wat siliconen groepsringen van Cafelat voor mezelf en Bobbee. De Lido 2 is puur en alleen bedoeld voor slowcoffee en voor op de camping.

In een half uur eerst 500gr DE Aroma Rood weggemalen om de schijven wat in te laten lopen. Dit betekende door de verzuring heen en uiteindelijk 2 verzuurde schouders maar de kop was eraf. Vervolgens de eerste bak slowcoffee gezet met de Kenya Zuhabu Peaberry van Blommers. Veel zachter en meer helder van kleur. Echt een groot verschil en de HG One is niet eens zo slecht voor slowcoffee.

De NotNeutral kopjes zijn ook werkelijk een genot om uit te drinken. Erg goed doordachte kopjes.

Samen met de Kalita Wave, Kalita ketel en de Strega is mijn setup nu geheel compleet. Mijn upgrade-itis is verdwenen en het is nu genieten van steeds betere boontjes en het uitmelken van de spullen. Heerlijk dit gevoel.

Afbeelding
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60