Re: RE: Re: Baratza

31
bobbee schreef:Die was al gepost! [emoji6]
tohenk2 schreef:Een link naar een YouTube filmpje waarin een stukje is gemonteerd van Baratza over de Sette op de SCAA Seatle:
https://www.youtube.com/watch?v=NM5v4uaZMEo
Ik vindt het openmaken en tonen van de diverse onderdelen verhelderend. De behuizing van de motor schijnt gemaakt te zijn van een kunstof/glas combinatie die ook voor auto's wordt gebruikt ...
Ik word duidelijk alweer een dagje ouder. Eenmaal de dertig gepasseerd gaat alles achteruit, zo blijkt :P
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Re: RE: Re: RE: Re: Baratza "Sette"

33
bobbee schreef:Die was al gepost! [emoji6]
tohenk2 schreef:Een link naar een YouTube filmpje waarin een stukje is gemonteerd van Baratza over de Sette op de SCAA Seatle:
https://www.youtube.com/watch?v=NM5v4uaZMEo
Ik vindt het openmaken en tonen van de diverse onderdelen verhelderend. De behuizing van de motor schijnt gemaakt te zijn van een kunstof/glas combinatie die ook voor auto's wordt gebruikt ...
En toen nog een keer en nu weer. ;-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Baratza "Sette"

34
R&B schreef:Lijkt me een prachtige maler idd!
Eens kijken wat hij uiteindelijk in NL gaat doen?
Als het 1:1, $ vs. € dan ga ik wel eentje halen denk ik.
Geen retentie, op gewicht in de portafilter malen lijkt me echt ideaal.

Voor thuisgebruik ook vast degelijk genoeg. :)

Moet hij qua smaak zich nog ff kunnen meten met m'n MC90 en SM95... ;)
Ik heb contact opgenomen met IT&M (de Nederlandse importeur) en ze hebben er eentje ter evaluatie. Ik krijg als het goed is binnenkort meer info.

Re: Baratza "Sette"

36
Prima, lees gaarne de uitkomst. Ben over de Baratza molen die ik nu heb n.l. al zeer tevreden en de Sette biedt dan nog wat extra.

Gr. Bert
Dalla Corte mini EX4+ (2009) || Baratza Forte || Baratza Virtuoso Preciso 685 || RB flat
Brew: Hario Scale || Abid Clever Dripper || Ubrew || Melitta filters || Bodum Bistro en Braun 3045 molen
Bonen: Blanche Dael (te lopen) || winkels via internet

Re: Baratza "Sette"

38
Wat een praatjes over dat de molen geen zwaartekracht nodig zou hebben omdat de bonen erin gezogen zouden worden door het draaien van de buitenste schijf. Of het nou de binnenste of buitenste schijf is, die bonen gaan er echt gewoon in door zwaartekracht...
Ik wacht op de consumer reviews maar ik verwacht niet dat hij 64mm conisch gaat verslaan op smaak. Op gemak is het natuurlijk een doeltreffer! Zeker de W versie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Baratza "Sette"

39
bobbee schreef:Wat een praatjes over dat de molen geen zwaartekracht nodig zou hebben omdat de bonen erin gezogen zouden worden door het draaien van de buitenste schijf.
Dat is ook niet wat er gezegd wordt. :)

Ze geven aan dat het mechanisme ervoor zorgt dat de bonen er actief ingedrukt worden ipv alleen afhankelijk te zijn van zwaartekracht.

Uiteraard heeft hij ook gewoon zwaartekracht nodig, net als iedere andere maler, maar daarnaast "drukt" hij de bonen ook actief naar binnen. Dat zou idd best kunnen bijdragen aan de consistentie in gemalen hoeveelheid. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30