32
door fransg
Cremalover, ik vrees dat je gelijkt hebt (dwz met je inmiddels verwijderde bericht). Hoe fijn zou het zijn als ik na 6 jaar manische focus op koffie zo ver was gekomen en zo hoog, dat ik mijn mening van dit moment kon opleggen aan anderen, en de faam van mijn favoriete machine kon vestigen als een vaste waarde in de koffiecultuur, met mijn batterij aan malers moeiteloos andere kon verpletteren.
Niet voor niets zegt men wel eens 'mijn espressomachine is gebouwd als een tank' -- die mensen stellen zich heimelijk voor om op die machine gezeten de anderen eens ferm tegemoet te rijden en op het juiste moment de allesvernietigende stoomspuit open te draaien.
Ik heb een poosje deel uitgemaakt van 'de aquariumwereld' en destijds waren mannen met gigantische bakken, waarin ze achteloos een school kostbare enorme maanvissen flikkerden, steevast kampioen in hun regio. Zij, met hun bekers, konden dan anderen zeggen dat ze verkeerd bezig waren met foute osmosewaterwaarden en nietrietpieken.
Ook hoorde ik laatst dat in de wereld van kortegolfontvangers en zendamateurs er ook zeer gevestigde namen zijn die vinden dat sommige anderen met hun pietluttige apparaatjes niet werkelijk meetellen, ook al omdat ze de verkeerde seinsleutel hebben of zelfs geeneens geen morse kunnen verstaan.
Laten wij als koffiebende eens tonen hoe het in feite hoort. Ruimdenkend, hoffelijk, en voor de aardigheid met z'n allen eensgezind afgevend op plastic automatenbakken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino