Re: Wat drink je nu?

301
De Diemme is op. Nu zit de Dessert blue mountain van Geels in de machine. Dat is en blijft hele lekkere koffie. Voor een verjaardag volgende week heb ik geprobeerd bij Coffeexperts te bestellen maar er was een of andere storing in 't betalingssysteem daar. Dat is wel jammer want als ik na het weekend moet gaan bestellen lukt het allemaal misschien niet meer. Was erg benieuwd naar hun koffie, maar dat komt dan later wel weer. Heb voor het feestje nu de koffie besteld bij Dutch Barista Coffee. Hun blend heb ik besteld. Ben erg benieuwd hoe die smaakt en of die wel echt geschikt is voor volautomaten.

Re: Wat drink je nu?

302
Peppie schreef:Ik heb vrijdag de Blanche Mael 1878 binnen gekregen (espresso). Ik ben 'hooked' :D
Als deze op is heb ik nog meer bonen van Blanche Mael, alleen dan ristretto. Ben benieuwd, aangezien ik een ristretto liefhebber ben.
De Ristretto is nóg lekkerder kan ik jullie sinds vanmiddag vertellen :D

Re: Wat drink je nu?

303
Ik heb een keer die Ristretto gehad, maar ik vond hem toen wat zwaar gebrand waardoor de smaak wel erg zwaar werd. Is dat nog steeds zo?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

304
Spironski schreef:Ik heb een keer die Ristretto gehad, maar ik vond hem toen wat zwaar gebrand waardoor de smaak wel erg zwaar werd. Is dat nog steeds zo?

Hij is wel zwaar gebrand. Het verschil tussen de espresso en ristretto is een verschil van dag en nacht (kleur en smaakbeleving).
Maar de koffie smaakt mij wel in ieder geval. NIet bitter en een lekkere nasmaak. Dan komt het aloude spreekwoord "over smaak valt niet te twisten" om de hoek kijken ;)
Mijn buurman vond de koffie ook goed te drinken.
En ik heb de maalgraad van mijn ESAM4500 ook op fijn staan, dus het is wel een explosie van koffie in je mond :lol:

Re: Wat drink je nu?

305
Zo, ik had vorige week een feestje en had daarvoor de Millanese blend van de Coffeexperts besteld. Die werd echt KAKELVERS geleverd en was perfekt voor een verjaardag waarop zowel om koffie/cappuccino als espresso werd gevraagd.

Zelf vind ik hem voor cappuccino iets aan de lichte kant (ik houd van veel chocolade) maar over zowel de koffie als de service van Coffeexperts ben ik supertevreden. In de vriezer ligt nog hun huis espressomelange te wachten. Die moet iets sterker zijn ik ben ontzettend benieuwd.

Ook bij Dutch barista coffee heb ik besteld. Hun huisblend. Die is echt geniaal als cappuccino. Een hele volle smaak met veel chocola. Daar word ik altijd blij van :) Ook kakelvers geleverd overigens.

2 Branders dus waar ik nog regelmatig zal bestellen.

Re: Wat drink je nu?

306
Ik begin me af te vragen hoeveel koppen koffie jij wel niet drinkt per dag, Marjolein? Je hebt er de laatste tijd al heel wat pondjes door gemaald, volgens mij.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

308
:) We drinken hier inderdaad veel koffie Spironski. We hebben ook veel aanloop en die drinken hier ook graag koffie. Maar met zo'n verjaardag gaat 't helemaal heel hard. Maar als ik een kilo koop, vries ik 2x 1/3 deel in en de rest gaat in de molen en in de weckpot. Omdat ik niet wil dat de koffie oud wordt.

En...ik durf het nu bijna niet meer te zeggen, maar er zit weer wat anders in de molen haha...de huisespresso van coffeexperts. Superkoffie! Heerlijk ook als cappuccino. Dieper, sterker en meer chocolade dan de milanese. Ik vind het echt een top koffiebrander.

Goed weekend allemaal! Marjolein