Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

301
Nog even een snelbrood gebakken, 175 gram roggemeel, 225 gram tarwemeel en 300 gram tarwebloem, 7 gram drooggist en 5 gram grof zeezout, 4 minuten kneden op de laagste stand in de Kitchenaid, bol van gedraaid en die in een natte vochtige theedoek in een hoge schuine kom gedaan en afgedekt met de rest van de doek, deze 2 uur weggezet en toen gebakken op de steen met boven en onderwarmte op 230 graden voor 18 minuten en toen temp naar 200 en nog 20 minuten, uiteraard een metalen schaaltje met heet water mee laten lopen, kreeg een mooi brood en ook nog eens smakelijk!

Vocht toevieging 50/50 Arla-water 375 gram totaal

Heb het deeg na de eerste rijs niet meer terug gekneed of gevouwen.

900 gram schoon over

Bovenzijde:
Afbeelding

Onderzijde:
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

305
Foto kwam voor en ik rook hem gewoon, zeer appetijtelijk! Ben aan het rondkijken naar een molen, verser gaat het niet worden, moet helemaal naar Schiedam om redelijk meel te verkrijgen, vroeger had je de Molen van Maat op 's-Gravenzande, is een stichting geworden en is niet echt meer een meelmolen en alleen sporadisch geopend.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

306
Toen ik nog in Naaldwijk woonde haalde ik altijd in Wateringen bij de molen meel. Dat was in 2009 en eerder. Ik weet zo niet meer hoe die heet maar kan mij niet voorstellen dat die weg is.

Ik heb net een volkoren 100% desem broodje de oven uitgehaald. Recept uit het boek meer brood uit eigen oven:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

308
bobbee schreef: Recept uit het boek van meer brood uit eigen oven
Fraai!! Ziet er bijzonder smakelijk uit. Welk recept uit het boek was dit?

Ik had vanmiddag afspraken buiten de deur dus ik kon geen deeg hebben dat in de gaten gehouden moest worden maar ik ga nu de desem buiten de koelkast zetten om er morgenochtend mee aan de slag te gaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: RE: Re: Brood en wat zit er nou eigenlijk in.

309
@3aan schreef:Bom of Blom
Waar heb je het over?

In Delft staat toch ook een molen? Ik heb daar ook wel meel gehaald. Randje Rijswijk.

Frans, was het recept met quinoa erin, ik heb de quinoa vervangen voor Gierst. Dat vond ik makkelijker. Ik meen dat er nog 60 gram gekookte quinoa in moest maar heb daar 25gram droge gierst voor gebruikt. Dat is sowieso een aanrader, schep gierst door het meel. Geeft wat lekker knapperigs aan je brood.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!