Re: RE: Re: Koffiefilm(pje)s

331
Pti schreef:In tegendeel, we hebben het daar namelijk eerder over gehad. Sommige van ons hebben problemen met het openen van de Vimeo's in mobiele browser, andere met de YouTube links. Vandaar dat dubbelop fijn is, dan kan iedereen op zijn gebruikte apparaat het filmpje bekijken ;)
Oh mijn excuus. Deze discussie is me geheel ontgaan. Neem me niet kwalijk.
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Re: Koffiefilm(pje)s

335

Erg interessant. Niet zoveel over koffie zelf maar wel over het organisch verbouwen. Deze Colombiaanse boer is een beetje de Walther White aka El Blanco van zijn regio zo lijkt het. Mixt en fermenteert en experimenteert er op los!
(maar dan "Farming Good" ipv Breaking Bad :) )
Laatst gewijzigd door pichichi op za 02 sep 2017, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

336
En dit is een must-see, welhaast sticky waardige info!!

"Every coffee needs a home."

(Amen en hear, hear)

Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

339
pichichi schreef:En dit is een must-see, welhaast sticky waardige info!!

http://www.youtube.com/watch?v=aPvGPdLAREI
Helemaal mee eens! Dat was zeer de moeite waard. In het begin wilde ik afhaken bij die flauwekul met de hond en het trage gewauwel, ik dacht die man is niet goed bij zijn hoofd en het wordt een marteling eer hij tot de kern van zijn betoog geraakt maar dat viel goed mee.

Erg interessant die bonen via de macro lens te zien en zijn uitleg erbij te horen.

Waar hij beweert dat je eigenlijk de allerberoerdste bonen moet kopen kan ik hem niet goed volgen. Ik denk dat Douwe Egberts niet van de wereld wordt verdreven wanneer wij voor veel geld enkele balen rotzooi wegkapen eer zij er een scheepslading van aanschaffen voor bijna niks.

Op het laatst moet toch weer even de "oh ik ben zo'n lekker gek mens, zeer authentiek, beslist niet commercieel dus heel goed" act met de hond, maar dat is hem van harte vergeven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

340
MichigAlex schreef:Zo worden de koffiebessen machinaal geoogst:

Vreemd dat er geen motorgeronk klinkt maar liftmuziek ;-)

Lekker lomp alles rijp en groen met tak en al erafrossen. En de arbeiders die eerder nog veel seizoenswerk hadden, moeten wat anders gaan doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino