Re: gespot

3551
PeterOo schreef:
bobbee schreef: zo 27 aug 2023, 16:12 Ik heb zo'n ding....in de la lügen..
Afbeelding
Werkte het niet?
Of gewoon toch niet zo handig?
Het werkt wel maar je moet met de lepel in de hand still staan en wachten tot het wegen stabiliseert. Dat is al iets wat ik onhandig vind.

Een bakje op een weegschaal is veel handiger omdat je er ook wat water op kunt sprayen en even schudden of doorroeren of een boontje eruit of erbij kunt doen. Ook heb je bij een normale weegschaal je beide handen vrij. Dat soort dingen. Je mag die van mij hebben maar dat loont niet door de verzendkosten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: gespot

3552
ErikvW schreef: zo 27 aug 2023, 16:15Ik zou even kijken naar de video van James Hoffmann. Ik weet dat hij altijd vrij kritisch is, maar dit ding lijkt me troep.
Hilarisch!
Lijkt alsof het voor losse bonen nog wel zou kunnen werken, als hij het juiste gewicht zou aangeven.
Het algoritme van Aliexpress ruikt geld: ik krijg gratis 10 dagen verzending bij de lepel als ik nog 2 dingen uitkies die ik niet echt nodig heb. :shock:
Must resist…
Aurora Brugnetti - Lagom P64 - Hario Switch

Re: gespot

3553
bobbee schreef: zo 27 aug 2023, 19:14 […]Een bakje op een weegschaal is veel handiger omdat je er ook wat water op kunt sprayen en even schudden of doorroeren of een boontje eruit of erbij kunt doen. Ook heb je bij een normale weegschaal je beide handen vrij. Dat soort dingen. Je mag die van mij hebben maar dat loont niet door de verzendkosten.
Dank, dat had ik even nodig. Heb mijn Aliexpress karretje weer leeggegooid. :)
Aurora Brugnetti - Lagom P64 - Hario Switch

Re: gespot

3555
RoosW schreef:Hmm, die lepel weegschaal is dan wel weer heel handig voor het wegen van gistkorrels (althans daar heb ik hem voor, al jaren en jaren) voor bij het broodbakken, maar bonen scheppen en zo wegen.. pff
Voor gist vind ik het ook 3x niks, dat doe ik secuur op een acaia weegschaal in een bakje. Iets erbij, eraf. Gaat perfect voor mij. Zo zie je maar, ieder zijn persoonlijke voorkeur.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: gespot

3556
Tekork schreef:
Tekork schreef:
omeCo schreef:Heel leuk hebbedingetje!

https://a.aliexpress.com/_mKu9T3U

Afbeelding
Dichter bij huis: https://www.homebarista.be/shop/product ... ro-balance

Hebben ook een refractometer in een set: https://www.homebarista.be/shop/product ... ro-balance
Was al eens besproken, maar weet niet hoe goed de Bluetooth integratie met derde partijen is.
Lees dit net toevallig op hb forum, difluid weegschaal wordt ondersteund door Beanconqueror app voor Bluetooth sinds Juni dit jaar:

Version 6.5

What have been changed?
Bluetooth scales
Support of DiFluid Microbalance aswell as Smart Chef Scale - Thanks to Yannick!
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Re: gespot

3557
3x leuk om te proberen en daarna weer terug naar af is mijn ervaring met dit soort gadgets. Misschien ook voor anderen?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: gespot

3559
Tekork schreef:Klopt hier dezelfde ervaring maar kwam wat tegen over de Bluetooth integratie en daar was nog een vraag over.
Check! Als antwoord op die vraag van eerder uiteraard.
Mijn antwoord was dan eigenijk ook op dat eerdere bericht.
Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: gespot

3560
Ik heb dat ook, ik schat in dat ik zo een App via BT een paar keer probeer, omdat het kan, en daarna niet meer. Zit je met een dan nog best dure Ali weegschaal.

Ik moet wel zeggen dat de Ali Tiny2s die hier laatst voorbij kwam bij mij wel een blijvertje is.
Ding werkt perfect I.c.m. de Robot. Past precies tussen de poten van de robot met 1mm speling aan beide zijden.
Onderkant is van rubber dus hij schuift niet.
Springt aan als ik er een kopje onder zet. Met 1 druk op de knop is ie klaar om de tijd te starten zodra de koffie loopt.
En hij gaat ook weer vanzelf uit na een paar minuten. Echt helemaal goed.
Alleen begint de tijd pas te lopen na 1 gram.

Ik heb de Timemore Nano er voor verkocht. Dat vond ik veel te veel gehannes met de bijna onzichtbare touchknoppen aan de zijkant. Ding verschoof als je een knop indrukte en als je hem wilde pakken drukte je altijd een knop in zodat je hem weer in de juiste mode moest zetten voor gebruik.