Re: Wat drink je nu?

361
Inmiddels heb ik diverse koffies van verschillende aanbieders in mijn volautomaat geprobeerd, zoals van Boot Koffie, Illy, Simon Levelt, AH, Lavazza en nog een aantal. Mijn ervaring met dure koffiesoorten is dat er óf een zure/rinse smaak of een bittere smaak aan de koffie zit en dat vind ik in beide gevallen zo vies. Ik drink graag koffie die krachtig, vol en romig is. Uiteindelijk gebruik ik nu DE bonen Espresso 500 gr. en die voldoen aan mijn (te hoge??) smaakeisen.

362
Eindelijk, eindelijk een tevreden DE gebruiker, dit moeten we wel even onderschrijven, een pluim waard :o

Ik snap er echt geen bal van, of wilde je even reclame maken voor DE en de rest de grond inboren?

Zal je niet op dit forum lukken, ook je andere post kom je gelijk met een afkraak-klacht, stevig verhaal hoor. :cry:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

363
@3aan schreef:Eindelijk, eindelijk een tevreden DE gebruiker, dit moeten we wel even onderschrijven, een pluim waard :o

Ik snap er echt geen bal van, of wilde je even reclame maken voor DE en de rest de grond inboren?

Zal je niet op dit forum lukken, ook je andere post kom je gelijk met een afkraak-klacht, stevig verhaal hoor. :cry:
Ben net lid van dit forum, stuur een oprechte reactie zonder bedoelingen en krijg dan meteen een agressieve reactie...erg jammer.

364
hpunt schreef:
@3aan schreef:Eindelijk, eindelijk een tevreden DE gebruiker, dit moeten we wel even onderschrijven, een pluim waard :o

Ben net lid van dit forum, stuur een oprechte reactie zonder bedoelingen en krijg dan meteen een agressieve reactie...erg jammer.
Moet je eerst je eigen berichten eens lezen, afgezet tegen de rest van de berichten op dit forum, dan begrijp je waarschijnlijk ook de reactie, als je dit niet snapt dan is er geen redden aan. 8-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

365
Ja, ik snap het ook niet helemaal Adriaan. Bij elk bericht wat er geplaatst word komt er een reactie van jou die ik niet helemaal begrijp. Dit is al een paar weken aan de gang. En elke keer worden degene die op jou berichten reageren door de site-admin teruggefloten. Ik weet wel dat mensen, als ze elke keer zo'n antwoord terugkrijgen van jou, niks meer durven te vragen of te vertellen. En dat is wel waar forum's voor dienen toch??

366
Punt is, is dat een pro DE post van een newb, vooral een waarbij hij koffie die echt veel beter te boek staat ook nog eens de grond in boort erg verdacht is.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

367
Gister een Kilo Roma gehaald bij Leveld,
Had nog een discussie met die man, ik vroeg om verse koffie... komt de beste man aan met een zak gebrand op 17 juli.....
Ik zeg dat is niet vers meer toch?
Ging hij sjagerijnig zoeken en vond toch de Roma met een branddatum van 5 Augustus...

Ook de laatste keer dat ik daar geweest ben.
=> BFC Perfetta <= => Fiorenzato T80A <==> Chemex <=

368
DaveP schreef:Gister een Kilo Roma gehaald bij Leveld,
Had nog een discussie met die man, ik vroeg om verse koffie... komt de beste man aan met een zak gebrand op 17 juli.....
Ik zeg dat is niet vers meer toch?
Ging hij sjagerijnig zoeken en vond toch de Roma met een branddatum van 5 Augustus...

Ook de laatste keer dat ik daar geweest ben.
Precies dezelfde ervaring gehad vandaag. Niet een zaakje waar ik graag terug kom. Gebrek aan enthousiasme en kennis. Ondertussen is het bekent dat de kwaliteit van SL prima kan zijn, mits de bonen niet oud zijn. In Apeldoorn en Arnhem zijn ze hier eerlijk in, en begrijpen het helemaal als je naar de verste bonen vraagt. Hier in Nijmegen willen ze totaal geen moeite doen om even op de zakken te kijken. Beetje jammer.

Dus als troost weer een espresso gedronken bij Caffeina. Het was een hele lekkere. De bonen waren afkomstig van Fascino. http://www.fascino-coffee.net/koffiebon ... n-augustin

369
Ik zat weer klaar om dan eindelijk een zakje te gaan bestellen maar ik vind het toch echt te duur worden met de verzendkosten. Had wat lekkers uitgezocht moest ik 20 euro neerleggen voor 500gr. Ik denk dat ik het toch maar beter bij de winkel zelf kan halen. Maar bij de SL in Btreda zit de koffie in zulke grote bakken dat het nooit vers kan zijn. Bij de Kaldie is het zelfs voorgepakt.....

Wie weet er in de omgeving Breda een lekker brander te zitten? Ik pak de auto wel.