@Spironski: nee, ik heb nog geen koffiemolen. Dat wordt de eerstvolgende aanschaf. Momenteel heb ik via koffiewarenhuis gemalen koffie besteld.
O nee, de eerstvolgende aanschaf wordt een waterfilter, en dan de koffiemolen.
Of nee, eerst een andere tamper.
Wacht eens, espressokopjes moet ik ook nog hebben.
Re: Wie helpt me op weg met mijn eerste ?
42En een knockbox dan? En een melk kannetje en een thermometer, een koffie opslagblik, en een Pällo Coffetool, Grindz en Joe Glo en ontkalker, een weegschaaltje en een blind filter en een Naked Portafilter.....
Maar wellicht snap je dat bovenstaande met elkaar in tegenspraak is. Je vraag is dus niet goed te beantwoorden. Met de maalgraad van je molen bepaal je hoe snel je koffie doorloopt en dat varieert voortdurend. Als de koffie ouder wordt, het weer verandert, of je gebruikt een andere koffie: elke keer moet je de molen een beetje verstellen. Dus afgezien van de kwestie van versheid is een eigen molen van essentieel belang om elke keer de juiste maalgraad te zoeken. Van daaruit verdient het ook aanbeveling om een molen te nemen waar die maalgraad traploos (dus heel fijn) is in te stellen.
Hoe bepalen jullie de hoeveelheid water die door het filter stroomt, door in het kopje te kijken of de tijd op te nemen (25 sec.?) ?
Momenteel heb ik via koffiewarenhuis gemalen koffie besteld.
Maar wellicht snap je dat bovenstaande met elkaar in tegenspraak is. Je vraag is dus niet goed te beantwoorden. Met de maalgraad van je molen bepaal je hoe snel je koffie doorloopt en dat varieert voortdurend. Als de koffie ouder wordt, het weer verandert, of je gebruikt een andere koffie: elke keer moet je de molen een beetje verstellen. Dus afgezien van de kwestie van versheid is een eigen molen van essentieel belang om elke keer de juiste maalgraad te zoeken. Van daaruit verdient het ook aanbeveling om een molen te nemen waar die maalgraad traploos (dus heel fijn) is in te stellen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
Re: Wie helpt me op weg met mijn eerste ?
44Ik hoop dat je rijke kinderen hebt!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder