Mijn zoektocht kwam ten einde in Oss, afgelopen week de Giotto Premium Plus gekocht bij http://www.espresso-enzo.com Een erg sfeervolle zaak gerund door een zeer gedreven Barista, waar je op een terras buiten of binnen van zijn espresso's, cappuccino's en nog meer kan genieten. Deze worden voor de klanten gezet met een Kees van der Westen, Mirage Idrocompresso. Elke Cappuccino / Latte wordt met Latte-Art geserveerd! Tijdens mijn bezoek zette de eigenaar de Giotto aan en we hebben er wat espresso's en Cappuccino's mee gezet (hij deed even Latte-Art voor, schudde hij zo even uit zijn pols ) Een aanrader om daar eens een espresso te gaan drinken!
Lang verhaal kort, ik kan me nu gaan richten op oefenen, oefenen en oefenen Hier enkele foto's:
Overzicht van mijn koffiehoekje in mijn keuken:
De eerste 2 shots waren "shokers", de derde shot had een grove maalgraad, de vierde shot was meteen een aardige en smaakte niet verkeerd, wel voor verbetering vatbaar natuurlijk:
Resultaat:
Na finetuning van mijn Macap en oefenen met tampen en meerdere espresso shots eens de naked portafilter gebrobeerd: (16 gram in een 21-grams bakje, te licht getampt)
De tweede poging met de naked ging al een stuk beter, hieronder foto 1 en 2:
Resultaat:
Nog ter info: dit waren bonen van de Kaldi, Sicilian blend.
Re: warmtewisselaar of dual boiler (met pid?)
41
Laatst gewijzigd door koffie-infuus op ma 27 jul 2009, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.