Re: Leven na een Strega

43

loenatik schreef:Als je denkt aan een Flair dan zou ik eens kijken naar de Baby Lovpresso, als je geïnteresseerd bent in iets zwaarders maar wel met gebuiksgemak.
Gemaakt in Indonesië, orginele E61 zetgroep (versie 3 is net uit), 10kg zwaar, [/attachment]
Is het een E61 in een andere jas want ik zie geen originele E61 zetgroep op jouw foto's en online. Wel leuk apparaat, hoe is het opwarmen? En de temperatuur stabiliteit? Best blok staal wat verhit moet worden lijkt het.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

44
bobbee schreef:
loenatik schreef:Als je denkt aan een Flair dan zou ik eens kijken naar de Baby Lovpresso, als je geïnteresseerd bent in iets zwaarders maar wel met gebuiksgemak.
Gemaakt in Indonesië, orginele E61 zetgroep (versie 3 is net uit), 10kg zwaar, [/attachment]
Is het een E61 in een andere jas want ik zie geen originele E61 zetgroep op jouw foto's en online. Wel leuk apparaat, hoe is het opwarmen? En de temperatuur stabiliteit? Best blok staal wat verhit moet worden lijkt het.
2 keer een minuut opwarmen is voldoende, maar heb hier een koude losse keuken en in de winter is dat inderdaad te koud om goed om te warmen, of ik neem er dan onvoldoende tijd voor.
Faema Lambro - Etzinger

45
Leuk! Maar het is geen E61 groep hoor, het douchezeefje past maar die past ook in een Strega of Londinium bijvoorbeeld.
Verder geen probleem maar even zodat we de juiste informatie delen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

46
bobbee schreef:Leuk! Maar het is geen E61 groep hoor, het douchezeefje past maar die past ook in een Strega of Londinium bijvoorbeeld.
Verder geen probleem maar even zodat we de juiste informatie delen.
Afbeelding
Geen probleem, ander jasje maar wel fijn dat alle E61 filterdragers er onder passen (dunne rand)
Faema Lambro - Etzinger

47
dennis-caro schreef:
omeCo schreef: wo 21 jun 2023, 20:05 Ik woon in regio Amersfoort, Leusden om precies te zijn. Als ik de berichten hierboven lees en nadenk over de redenen waarom ik ben geswitched naar m’n pro 800 dan vind ik dat nog lastig te benoemen. Ik hou in ieder geval van de eenvoud van het systeem, dat door druk de zetgroep zich vult met water en de pre infusie start. Verder de afwerking maar ook de lay-out onder de kap. Ik hou van orde en netheid. Gek genoeg beleef ik alleen al daardoor meer lol van deze machine dan de vorige. Maar ieder heeft zo z’n voorkeuren.
Nogmaals bedankt voor je aanbod. Leusden is voor mij op zich wel te doen, al woon ik niet naast de deur. Maar ik ga dit weekend naar Rotterdam en daar zit Kookpunt. Zij hebben een werkend showmodel staan dus ik ga daar eens proberen en proeven. En ook naar al het andere moois kijken ;) Het kan nog alle kanten op maar de Profitec kan een serieuze kandidaat zijn!
En? Nog bij kookpunt geweest?

48
@omeCo: grappig, ik wil net mijn verhaal gaan typen, zie ik je vraag binnenkomen. Leuk!

Ik ben bij Kookpunt geweest. Het was helaas erg druk dus heb de Profitec niet kunnen proberen. Ik ben van plan komende week op een doordeweekse dag terug te gaan, dan hebben ze meer tijd voor me (ook voor andere merken die ze hebben staan....LaPavoni?). Maar ik heb ook goed geluisterd naar o.a. bvds en cremalover. Gaat een Profitec meer brengen dan de Strega? Eigenlijk zoek ik iets anders. Ook de hier eerder genoemde eenvoud spreekt me heel erg aan. Eenvoud in apparaat maar misschien niet in de bediening. Ik blijf toch ook maar nadenken over een LaPavoni. Of een Flair 58. Toch wel een lever, dat is duidelijk. Ik weet dat een LaPavoni misschien wat lastig consistent te krijgen is maar eerlijk gezegd ben ik de enige hier in huis die espresso drinkt en ik ga de machine niet gebruiken voor een groep mensen. Misschien hou ik de Strega er wel naast :D

Morgen ga ik overigens bij een collega de Flair 58 proberen. Ik ben daar ook heel benieuwd naar. Al met al is het dus nog even lekker doorzoeken...

49
koop een Robot voor erbij. neemt weinig ruimte in. en resultaat is geweldig. beter wordt het niet.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs