Tsja cest une problemme! Kijk ik hoef nu ook weer niet een top bakkie. Goed is goed en als het beter smaakt dan de koffie uit een volautiomaat vind ik het alllang best,en aangzien ik de horror verhalen heb gelezen wat er met name met die e 61 groep machines allemaal mis kan gaan dan ben ik zeer huiverig voor 2 de hands.Spironski schreef: Je had het eerder over dat kantelpunt, en dat heeft ook te maken met het no-nonsense idee: het wordt daarboven wel heel duur om nog significant beter te verkrijgen.
Ik denk dat het kantelpunt voor malers ligt bij zo'n €600 (64mm schijven en 350W motor) en bij de apparaten zelf bij de E61 HX (te verkrijgen tussen de €1000 en 2000). Je kunde is belangrijk en de kwaliteit van je koffie is bepalend, die moeten altijd op orde zijn.
Dus met jouw budget: ga 2-de hands!
Met alle respect maar dat moet maar niet. En nieuw nee dat past niet in mijn budget en vind ik ook een beetje overkil voor een bakkie.Alhoewel ik er nu wel van overtuigd ben geraakt dat je met de E 61 machines de beste koffie zet.
In principe natuurlijk want mijzelf kennende ben ik over een jaartje nog niet aan het goede bakkie toe.
iets minder nonsense dus. Vind het overigens wel fantastisch om te zien hier..prachtige machines. Enige suggesties voor een piston apparaatje van ongeveer 500 a 600 euro? De maler zie ik dan later wel.
mvg
Fred