Re: naked Strega shot

41
Je hebt je maler ge-downgrade en wijdt het smaakverschil nu aan de Strega... Dat klopt niet hè ?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

45
Heb je andere malers bij de hand? Ik heb bijvoorbeeld de Mini met SJ disks en de Mahlkönig Vario. Heb je geen andere espressomachines ernaast staan? Exact dezelfde koffie in de een heel lekker en in de Strega minder smakelijk, bijvoorbeeld: ook een aanwijzing. En meerdere heerlijk verse boonsoorten bij de hand?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

46
Jullie raden het nooit!

Net het beste kopje ooit gemaakt!
Zoet!! eigenlijk zelfs te, echt bizar. Heb het de hele straat laten proeven, haha.
De schijven van de maler heb ik op elkaar gezet en echt maar 3 streepjes los gezet. De doorlooptijd is niet verder vertraagd dan daarvoor maar de koffie is veel beter en dikker. Als ik dit 7 dagen in de week kan doen dan is het echt een top machine. Even afwachten dus! jullie horen meer!

47
Zo resumé dan maar.
Toen ik de Minni helemaal zat was maakte hij plots het beste bakje wat ik ooit op had. Helaas is dat echt maar bij 1x gebleven. Dus de machine een paar weken geleden verkocht en gewocht tot er iets leuks op MP kwam. Vandaag was het dan eindelijk zover. Er staat nu een mooie Major naast de Strega. En het tweede bakje was al beter als alle voorgaande met de Mini. Ongelooflijk wat een verschil. Dacht dat alle majors wel redelijk Pro waren maar vergeet het maar.
Afbeelding

48
Dacht dat alle majors wel redelijk Pro waren maar vergeet het maar.
Je dacht dat alle Mazzers dezelfde maalkwaliteit gaven,...de Major heeft 83mm schijven, tov 64mm voor de Mini.
Ik bemerkte ook een opmerkelijk verschil, de 84mm schijven van de LSM bevallen me nog steeds erg goed.

49
De gewone Mini heeft zelfs 58mm schijven, en dat is inderdaad een groot verschil met die 83mm van de Major. Tja, wat kan ik zeggen, ook ik ben erg tevreden met mijn Major...

Voor sommige mensen zal het wellicht overdreven/elitair overkomen, al dat gehamer van ons om vooral een goede maler te kopen. Totdat je zelf ervaart hoe groot het verschil kan zijn, zoals nu Midas.

Maar begrijp ik nu goed dat zelfs dat ene Godshot uit de Mini minder goed was dan wat je nu uit de Major krijgt?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder