Pagina 5 van 5

Re: Espresso upgrade-deel2

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 15:48
door @3aan
Spironski schreef:.

De E61 kost inderdaad best lang om op te warmen, reken op 3 kwartier, dan is hij pas echt helemaal "op temperatuur". Als je sneller wil, wikkel er dan een theedoek omheen, scheelt je zo een kwartier.
Mijn gewezen KvdW Mirage Veloce deed er 25 minuten over om hem op volle bedrijfstemperatuur te hebben, je moet dan wel enkele malen een fake bakkie maken per groep, dat kost je een paar malingen maar dan gaat het ook perfect.

Re: Espresso upgrade-deel2

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 16:21
door Spironski
Ik vraag me af of dat in een horecabak anders werkt dan bij een prosumer E61. Ik kan me voorstellen dat de afstelling van de sifon daar anders is.
Ik krijg mijn machine namelijk niet sneller opgewarmd door hem te gebruiken, in tegendeel. Op de Erics kan ik zien dat de groepstemperatuur een beetje daalt door gebruik. Dat is ook wel logisch, aangezien je toch koud water aan de machine toevoegt door de HX te vullen, en juist warm water wegspoelt.

Als ik een aantal espresso's achter elkaar heb gezet moet ik de groep weer even terug op temperatuur laten komen.

Re: Espresso upgrade-deel2

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 17:22
door @3aan
Je kan proberen je vul-sensor iets omhoog te zetten, dan krijg je een iets grotere buffer, hoe groot is eigenlijk je boiler?

Re: Espresso upgrade-deel2

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 18:45
door Spironski
Mijn boiler zou 2.0 liter moeten zijn. Op zich ben ik tevreden met de afstelling hoor, en als ik de boiler meer laat vullen verlies ik ik natuurlijk wel wat stoomvolume.

Re: Espresso upgrade-deel2

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 20:28
door @3aan
Dat van dat stoomvolume valt wel mee, je zou het toch eens kunnen proberen, die van mij staat ook een stuk hoger, voor mij het werkt prettiger.

Re: Espresso upgrade-deel2

Geplaatst: di 22 jan 2013, 00:03
door eleonardo
cremalover schreef:Ik heb 5 jaar gereden in een Ford Mondeo Ghia.Duurste uitvoering. Alles verwarmd en elektrisch met ......folieknoppen voor de ramen.Je zou verwachten dat de ramen dan open maar ook dicht kunnen.Krengen!!
Ooit van Dusseldorf airport in de vrieskou s'nachts met open bijrijder raam naar huis gereden. Het is zooi.
:lol: